søndag den 10. august 2014

Vendetrøjer til bitte små babyer

Jeg har i nogen tid nu strikket vendestrik, som er noget af det nemmeste og mest afstressede man kan strikke. Jeg strikker noget, som er små hurtige og overskueligt projekter - nemlig små vendetrøjer til for tidligt fødte babyer på sygehuse. Dette er hvad jeg indtil videre har fået lavet til de små guldklumper. Nu mangler jeg bare at hæfte ender, hækle halskanter og sy knapper i og så er de brugbare. Jeg må kun strikke i ren bomuldsgarner, da det skal kunne vaskes på de høje grader, men det har jeg til gengæld også en del af, for jeg elsker som sagt at strikke og hækle med bomuldsgarner.





Til denne lille trøje har vores datter Laura på 5 år valgt farverne og sammensætningen og jeg har strikket den for hende, da hun endnu ikke kan strikke så meget selv eller i vendestrik. Hun kan dog godt strikke ret masker og faktisk også vrang masker, hvilket jeg er dybt imponeret af.


Her er mine bomuldsgarner jeg strikker af til babyerne - jeg har nogle flere, men de er i et kæmpe garn kaos, så de bliver ikke lige brugt pt.


Ingen kommentarer: