mandag den 7. maj 2012

Et lækkert blad er blevet noget bedre !

Jeg har før købt Kreativ Strik, og synes i bund og grund at det er et fantastisk blad, men samtidig også temmelig dyrt :( Men af og til sker det at jeg bare MÅ eje et eksemplar af det uanset pris, og det var tilfældet igen igår, da vi stod på Albertslund station og ventede på et tog på vej til konfirmation alle 4. Jeg havde set et sted på en blog ( husker ikke hvilken sorry ), at der skulle være nogle skønne bluser med hønsestrik og vidunderlige farver, så da jeg opdagede stationskiosken stadig havde 2 eksemplarer tilbage røg pengene lige op af pungen og det ene eksemplar kom med os på rejse :)


Så skønne modeller er der i dette års første nr af bladet !!! Det allerførste Kreativ strik jeg købte var faktisk ved et tilfælde, da jeg intet kendte til bladets eksistens. Jeg var indlagt på hospitalet med Mathilde og havde brugt for noget adspredelse for ikke at tænke for meget over hvorvidt jeg ville forlade hospitalet en dag med eller uden min guldklump. I deres kiosk faldt jeg over et strikkeblad fyldt med kun baby og børnetøj, og skønt det kostede 80kr, så måtte jeg bare eje det og ja enden på det hele blev at jeg heldigvis kunne forlade hospitalet MED min yngste datter og det første af mine Kreativ Strik magasiner :) Sidenhen har jeg købt nogle stykker i Stof 2000 og et enkelt jeg ligesom det her og det første bare MÅTTE eje, fordi der var den skønne melon bluse af Christel Seyfarth :)



Jeg er faldet fuldstændig vanvittigt for den her lækre pigebluse og heldigvis er den fra str.2 år, så begge mine dejlige tøser kan få en hver :) Den er designet af Lene Holme Samsøe. Bliver en model jeg vil glæde mig til at strikke, og som jeg tror ville kunne strikkes mere end én gang !!!


Dette tørklæde er designet af Maja Nebsbjerg, og tænker at det sagtens kunne laves til en voksen også, men så bare bruges som et noget mindre tørklæde, og ellers er det nemt nok at gøre større :)


Denne marine inspireret model er ligeledes designet af Lene Holme Samsøe og egentlig er den i mine øjne en smule kedelig, så jeg ville nok lave nogle ændringer i forhold til farver og stribernes størrelse, men det som gør jeg falder for den er knappelukningerne - de er da for vidunderlige !!!


Sød og enkelt pige ranglanbluse også af Lene Holme Samsøe - den noget anderledes knaplukning i den ene ranglan gør blusen lækker at se på.


Så kommer noget af det, som er grunden til jeg bare MÅTTE købe og eje bladet - en LÆKKER LÆKKER LÆKKER bluse designet af skønne, dygtige, pragtfulde Stine Hoelgaard Johansen, som jo bare lavet nogle PRAGTFULDE ting !!! Det er bare en bluse jeg MÅ strikke til mig selv UDEN ændringer !!!!


Det er da nogle skønne hønsestrik mønstre Stine har benyttet sig af ?!!!


Denne dejlige hønsestrik pigebluse har jeg længe ledt efter uden at skulle købe en opskrift MED garn til og som rent faktisk kunne strikkes til begge mine piger, så glæden var STOR STOR STOR, da jeg så nærmere på den. Stine Hoelgaard Johansen har også skabt denne bluse, som skal passe lidt til mors bluse ( ovenover ).



Og så en sand fryd for øjet, som mange nok vil finde smuk og frisk - en skøn sag designet af pragtfulde, dygtige, skønne Rachel Søgaard. Den må jeg jo kaste mig ud i selvom det betyder jeg skal klippe i strikket, hvilket jeg ALDRIG har prøvet før, så vil jeg nok være noget nervøs over at kaste mig ud i. Den er strikket i Arwetta Classic fra Filcolana, som jo er et skønt billigt garn med så MANGE SKØNNE FLOTTE farver, så man selv kan gøre den vild eller mere dæmpet :)


Men helt klart en bluse der SKAL hilse på mine strikkepinde og hvor opskriften bliver nøjet overholdt :) Hvilket jo meget meget sjældent sker hos mig.


Denne friske alien bluse har Rachel Søgaard også designet, og jeg kan lige se mine piger i den, selvom den egentlig er strikket kun til drenge - men men men mine piger har lige fra fødslen været vant til at have drengetøj / drengefarver på, så de opfatter faktisk ikke rigtigt tøj som drengetøj eller farver - skønt Laura godt ved at det som regl kun er piger der har nederdele og kjoler på :)


Den er også strikket i Arwetta Classic - se lige den skønne nakke - er da en fed afslutning, som sætter prikken over i´et :)


Og så lige dette sjal med flæser designet af Käthe Fog - det er da bare så smukt, og skriger da bare på at blive strikket med noget lækkert garn - umiddelbart ser jeg to forskellige sjaler for mig - et ensfarvet med de første kanter i en anden farve end resten af sjalet og et sjal hvor hver af flæserne er i hver sin farve - altså 5 forskellige farver :)



Så jo jo jeg ved godt hvilket projekter der ligger og venter på mig, samtidig med alle mine egne designs der spøger i mit hoved, og som jeg er begyndt at skrive ned i en bog - har allerede en del forskellige modeller på noget børnetøj :)

2 kommentarer:

49tine sagde ...

Ha ha mange tak, jeg såg flere ting jeg godt kunne tænke mig kom over mine strikke pinde, så jeg var nødt til at købe bladet selv.

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hej

Tak for den flotte omtale af mine designs. Den er jeg rigtig, rigtig glad for. Dejligt at høre at du har lyst til at gøre tingene efter. Ja, at du i det hele taget har lyst til at gøre mange af bladets modeller efter.
God fornøjelse

Stine:))