torsdag den 28. juni 2012

Så kom der gang i strikkepindene igen.

Her under flytningen har jeg fravalgt strikkepindene og i stedet øvet mig i at hækle - havde jo lånt Home Made bogen på biblioteket og sat mig for at hækle nogle af de skønne ting derfra - mest puder og jeg har faktisk fået hæklet alle trekanterne til den runde pude, men ikke fået dem alle hæklet sammen. Jeg har også fået hæklet nogle andre små ting til en anden pude fra bogen, men men men må du læse om i et andet indlæg :)

Nå men nu fik jeg så fundet min " nye " fantastiske rundpind fra Uldstedet frem og fik brygget en skitse på en kjole til Laura. Skitsen kan jeg blogge senere, når hele kjolen er færdig.

Jeg har en masse skønne bomuldsgarner, som jeg ofte vender tilbage til og jeg synes jo godt man kan hoppe i noget strik selvom det er sommer og varmt indimellem, så derfor har jeg valgt at bruge mit bomuldsgarn nu.
På min skitse har jeg ladet mig inspirere af en bluse fra det Kreative strik magasin jeg blogge om i sidste mdr, hvor en skøn drengebluse og damebluse havde denne ribbort. Og så er jeg blevet så vild med at strikke bobler efter Charlotte Kaae, så de er også kommet med. Resten er kommet undervejs som jeg strikker - dog er min skitse med striber på ærmerne. Jeg har så selvfølgelig et par overraskelser i ærmet, når kjolen er færdig, så glæd dig til at se det endelige resultat :)



Det første ærme er omkring halvvejs færdigt - er nu rigtig skønt at have lært magic loop af Charlotte Kaae - så tusind tak for det Charlotte, for bruger faktisk kun det nu i stedet for rundpinde :)

Ingen kommentarer: