onsdag den 11. juli 2012

Farver giver glæde.

Ude foran vores lille gårdhus vokser en masse blomster og buske og idag da jeg kom hjem efter at have afleveret pigerne regnede det og mange af blomsterne var sprunget ud, så måtte lige tage nogle billeder inden de blev klippet af og kom med ind og pynte.

Smukke blomster med sart farve.


Elsker måden blomster kan være alene eller i klynger som denne blomstersort.


Disse gule blomster har ellers kun været knopper, men idag da jeg kom hjem var nogle sørme sprunget ud og de er da smukke - synes dog de har en lidt skarp duft mod den lidt dårlige side :(


Disse smukke orange lilje synes jeg er lidt specielle for de er dobbelte i hovedet og jeg synes ikke de blomstre særlig længe - et par dage max så er de færdige, men til gengæld har vi dem 3 forskellige steder på vores stykke og hvert sted har en hel del.


Elsker den flotte brændte farve de har med de smukke grønne blade og den blå kasse bagved som en dejlig kontrast i farven.


Snegle elsker jo regn så det vrimler med dem hos os og de er da også søde - jeg elskede snegle som barn.


Lille buket sat i vase, for de skal da også skabe glæde indenfor :)


Jeg har jo to ens vaser, så selvfølgelig skal der være to ens buketter i dem.


Set ovenfra - de er da smukke med alle disse dejlige farver - ren inspiration, fryd for øjnene og kræs for næsen :)


Buket jeg lavede i mandags, hvor kun de sarte lyserøde var sprunget ud.


2 kommentarer:

mona sagde ...

Hej. Sikke nogle dejlige blomster du har. Den gule blomst på det tredie billede, er en perikum. Jeg plukker blomsterknopperne og hælder vodka på, og til jul, har jeg den smukkeste røde, velsmagende kryddersnaps.

Unknown sagde ...

Hej Mona.

Bliver snapsen rød??? Hvordan søren kan det få sådan en smuk og meget anderledes farve af gule blomster ???? Hvordan er opskriften på din kryddersnaps ?? For kunne da være lidt sjovt at prøve det, når nu jeg har blomsterne og har mange af dem.

Knus Lene