lørdag den 15. december 2012

Kræmmerhuse og julepynt

Jeg har haft travlt med at lave forskellig julepynt til gaver - jeg købte for noget tid siden nogle pakker med kræmmerhuse og stjerner i Netto, og dem har jeg været vældig glade for, for de har været så ligetil at lave. Jeg er begyndt at skulle til København mindst én gang om måneden, da min psykolog er flyttet fra Vallensbæk til Kbh, så jeg har naturligvis været i Søstrene Grene og fundet en masse skønne ting. I onsdags blev det også til en tur i en Tiger, som ligger lige ved siden af psykologen ;)

Her er mine bud på nogle kræmmerhuse.

Nostalgi møder moderne tider.



Pynt til Mathildes gæstedagplejemødre - 3 stk som hver fik sådan et sæt og to kræmmerhuse i farvelgave den sidste tirsdag inden hun stoppede i dagplejen :)


Rådyret og juletræet er skabeloner fra en skøn bog fra Føtex, som koster 39 kr - den kan helt klart anbefales da der er rigtig mange skønne skabeloner og i 3 forskellige størrelser - den mindste til kort og sådan, den mellemste ( disse her ) til juletræet osv og den største til ophæng på døren osv.



Kræmmerhuse til Mathildes gæstedagplejemødre :) De fik to hver der matchede deres andet ophæng.




Tre kræmmerhuse til Kirsten, som er morfar Pers samlever :)


Små ophæng til farfar og Jane.



Mathildes snemand i en meget nytænkende udgave - jeg lavede den og hun pyntede den med forskellige ting :)


Lauras snemand - modellen også fra den samme bog som med rådyr og juletræ.

Ingen kommentarer: