torsdag den 18. juli 2013

Foto tur i naturen.

Igår efter jeg havde afleveret pigerne i børnehaven og var kommet hjem greb jeg vores kamera og en taske med lidt proviant og gik så ellers på en skov tur. Undervejs på min dejlige vandring tog jeg en masse skønne billeder af en masse smukke blomster og planter, som jo nærmest væltede frem alle steder hvor jeg end gik :) Jeg håber du vil nyde mine billeder ligeså meget som jeg nød at tage dem - og så er det her kun det første indlæg med nogle af billederne.

Jeg elsker at fange billeder, der kan give en skævhed som fx her, hvor denne blomst vrimler med små dyr.


Og så elsker jeg at lege lidt med vinklerne og se hvor lækkert et billede man kan få ud af det. Jeg kan rigtig godt lide det her billede, da den store blomst har de her blade der dels står og dels ligger ned, og så den mindre blomst med de små dyr.


Der er da ikke noget mere interessant end at se hvordan en edderkop har lavet sit spind og her har den virkelig brugt blomsten til at fange sit bytte. Så smukt at se og jeg ville sådan ønske at vores kamera havde været god til at tage nærbilleder, for man kunne se dele fra fluer osv i spindet.


De her ærteblomsterfrø er så sjove, for når de ikke er modne er ærtebælgen grøn, men når de er klar til at så bliver den flot sort og frøene er store og sorte. Når så frøene har sået sig selv begynder bælgene at krølle og sno sig. Jeg har desværre ikke fået set blomsterne, men jeg tror på at de er smukke ligesom så mange andre ærteblomster er.


En lille bi kom forbi mit kamera i givende stund :)


Andre ærteblomsterfrø.


De har har sådan en smuk glød ligesom så mange af vores andre gule blomster - har du egentlig nogensinde tænkt på hvor mange af vores vilde blomster i naturen der er gule ???


Mange hader mælkebøtten, men jeg synes nu den er meget smuk også når den ikke længere er gul. Det her billede er jeg særlig vild med, da jeg fik fanget blomsten præcis som jeg så den - stadig som en blomst, men på vej til at så sig selv og sørge for  nyt liv til næste år.


Jeg har nok altid elsket kløverblomsten, for hvor den er er der chance for at finde firkløver. Men her synes jeg de var ganske smukke, da man kan se den stadig smukke lyserøde ved siden af den snart visne brunlige. Selvom den ene er blevet brun og på ved til at dø, og mange normalt ikke bryder sig om brun, så synes jeg nu alligevel at farvespillet i den er utrolig smuk. Den visner da med ynde :)


Jeg har aldrig set dem her på den her måde med store frø på, så måtte lige foreviges.



Kan du finde min firkløver ??? :0)


Der er da noget forunderligt over måden hvorpå blomster er så forskellige - se blot disse med deres blade og hvordan midten af blomsten jo nærmest er flere bitte små blomster i én stor.


Tidsler er bare ukrudt og ikke en velkomme gæst og stikker og er ikke til at have med at gøre, men når den står ude i guds frie natur, så er den da smuk i blomst. Tænk at sådan en stikkende plante kan indeholde sådan en smuk blomst med en vidunderlig farve og egentlig er den jo meget sjov. Jeg har altid syntes det lignede et ansigt med noget meget sjovt 80´er hår :0)


De er alle vegne og er smukke - og så sker der det sjove at hvis man dufter til dem, så klapper de sig sammen om ens næse ;)


Frø med ufattelig smukke farvenuancer.


Sådan har jeg heller aldrig før set dem, så måtte da også foreviges.


Jeg er så betaget af at kunne se strukturen på blomsten, når den begynder at sprede sine frø.


Ingen kommentarer: