lørdag den 12. januar 2013

Gammel jakke i ny form

Min lækre sorte uldjakke mistede livet for noget tid siden i form af lynlåsen, så da jeg var i Stof og Stil i lørdags købte jeg to delbare lynlåse - en orange og en gul. Det endte med at være den orange jeg syede i min jakke. Og ja da jeg nu alligevel havde fingrene i den så blev jeg enig med mig selv om at give den nyt liv og det må man sige den har fået :) Nu er min jakke mere mig, og jeg elsker at " bo " i den :)

Jeg har lavet blade som jeg har lavet til blomster og strøget på hist og her. Jeg har brugt forskelligt bomuldsstof jeg havde i gemmerne plus lidt nyt.





Her har jeg brugt en muresnor, men jeg bytter den ud med den tynde lædersnor - jeg havde faktisk lavet to - en med karabinhage til min husnøgle og en som denne til mit buskort.


Jeg har lavet nogle små ekstra detaljer som fx ved lynlåsen - her en tynd lædersnor med to perler fra Søstrene Grene.


Bagpå jakken har jeg lavet et træ - jeg har placeret det nederst på jakken i stedet for på ryggen eftersom der er bælte til jakken og når jeg bruger det så vil det gå lidt midt hen over træet - hvor nu vil det kun lige dække lidt af de øverste blade :)


Hvis du har noget tøj du enten er træt af eller du har noget ynglingstøj der er gået i stykker, men du ikke rigtig kan skille dig af med det, så prøv at gå i tænkeboks og forny det - giv det nyt liv og bruger muligheder og hyg dig i processen :) Du vil med garanti bære dit eget design med større smil på læben end det du køber i butikkerne :) At bære noget man selv har skabt giver bare større tilfredsstillelse :)

Ingen kommentarer: