onsdag den 15. maj 2013

Inspiration fra 70´erne til en kjolebluse.

Endnu et smukt stykke sengetøj fra 1970´erne har været igennem saksen og symaskinen og fået et nyt liv i form af denne kjolebluse. Jeg havde en idé jeg bare var nødt til at føre ud i livet og det blev til dette resultat. Jeg er fuldstændig vild med modellen, men det kræver lidt at forene mig med selve måden den sidder på mig på. Jeg er helt vild med alt det her oversize, men synes bare ikke helt det klæder mig - føler mig lidt gravid eller meget meget tyk - jeg ved godt at vægten er gået et par kilo op i de sidste måneder og jeg ville rigtig rigtig gerne have den noget ned igen ( Slikmund og trøstehygge ikke to gode kombinationer ), men jeg synes nu egentlig ikke rigtig at jeg er så tyk, når man også tænker på at jeg har født to børn med 13 mdrs mellemrum. Tror bare ikke jeg skal tænke for meget over det og bare acceptere min krop som den er pt og lære at have det godt med den som den nu engang er!!


Her er min skønne kjolebluse på bøjlen. Stoffet er så utrolig smukt og meget smukkere i virkeligheden - jeg synes det er så fantastisk at man i sin tid lavede sådan nogle smukke dyne og hovedpudebetræk og at nogle mennesker har gemt dem og passet sådan på dem, så vi idag så mange mange årtier senere kan købe dem og give dem nyt liv i form af smukt tøj :0) Det er da fantastisk og meget mere fedt at sy det, kreere det og bære det - noget ingen andre har og som er genanvendelige materialer næsten hele vejen igennem.


På bagsiden har jeg lavet denne lukning, som også var en ny ting for mig - jeg synes det fungerer meget godt.


Og endnu et lommeeksperiment, som virkelig er blevet super og var meget nemmere at lave end jeg først havde antaget. Knapperne er også af ældre dato og genbrugt.


En krave som kun går foran og er lidt flagrende, men følte at denne kjolebluse model var skabt med en krave. Desuden har jeg lavet en sløjfe af skråbånd og syet en knap på og en mere lige nedenunder.


Denne model tror jeg ikke jeg laver en til af, med mindre det bliver som en noget længere kjole.

Ingen kommentarer: