torsdag den 26. juni 2014

Burda style modeller

Igår tog jeg en smuttur til biblioteket og det kom jeg i den grad ikke til at fortryde, da jeg faldt over et par Burda Style blade med nogle underskønne og smukke vintage modeller og look a like modeller fra 60´erne - 70´erne. Så dagen idag står på at tegne mønstre og klippe stof og hvis kroppen kan holde til mere ( kan den desværre nok ikke ) så syning - men ellers må syningen vente til imorgen eller weekenden selvom det kribler enormt i hænderne for at få lavet nogle modeller :)

Denne underskønne jakke er jo fantastisk og en af de originale modeller fra Burda bladet tilbage i 60´erne, som man i det her nr har valgt at genoptrykke til stor glæde for blandt andet mig!! :)


Den her kjole er helt klart en jeg skal have syet i op til flere slags af mine mange smukke dynebetrækker. Jeg er vild med at bæltet har en sløjfe hæftet på, så den bare er så smuk og elegant. Denne er også fra en original Burda version tilbage i 60´erne.


Og den her er bare lækker og skal bare igennem maskinen mere end én gang!!! Jeg er helt vild og tosset med den og den er også original og fra 60´erne :)


Denne model er noget mere afdæmpet, men også skøn og skal også tegnes over og klippes og syes, men bare i noget mere livligt stof - også originalt mønster.


Og denne er også originalt mønster, men den er jeg ikke helt til.


Denne kjole i originalt mønster derimod oser af elegance og kvindelighed og skal ligeledes tegnes, klippes og syes i mere end én model. Den er også original fra den tid.


Den her kjole er bare skøn og glæder jeg mig også til at kunne komme til at sy - som du kan se på billedet til venstre, så er det det originale mønster, som man har genoplivet.


En elegant frakke.


En enkel men skøn kjole, som skal syes i en del variationer af stoffer og pynt.


Denne model minder meget om den grønne lange kjole jeg købte i genbrug i Glostrup op til det internationale melodie grand prix :)


Denne kjole er også utrolig skøn og minder meget om en kjole fra 40´erne, men tror ikke jeg skal sy den.


Dejlig frakke, som kan være god til kjoler med skørt indenunder.


Sjov jakke, men vil ikke klæde mig, da jeg er lille og har lidt ekstra på sidebenene, så derfor vil jeg se helt uproportioneret ud.


Ingen kommentarer: