tirsdag den 24. januar 2012

Et eksperiment blev skudt igang

Så gik jeg igang med et lidt større projekt, men nysgerrigheden førte mig frem mod en farveeksplosion og en utraditionel måde at lave cardigan på.... jeg tog samme opskrift som tidligere gang - garnstudios.... tog halvdelen af maskerne fra højre forstykke til midten af ryggen og strikkede i striber og i 8 forskellige farver, hvoraf de de 6 gik igen på venstre forstykke og midten af ryggen. Så selve cardiganen er nu med en lang slids på ryggen og sidder kun sammen der hvor ranglan er påbegyndt - tanken er så når blusen er helt færdig at sy de to stykker sammen i ryggen. Ærmerne er med samme maskeantal hele vejen op og med samme farve striber som tilhørende forstykker, så der kommer en form for helhed med de to forskellige forstykker :) selve ranglanindtagningen bliver også strikket med striber, men denne gang nogle bredere striber og skal ende med en lidt stor krave i retstrik. Jeg overvejede at lave cardiganen gennemført på ærmerne med striberne som på forstykkerne, men umiddelbart virkede det i overkanten, når jeg nu i alt har brugt 10 forskellige farver, som er overvejende stærke pangfarver. Og dog følte jeg ærmerne godt kunne bære en smule af denne farveeksplosion, så derfor kom striberne igen på ærmerne :)



Ingen kommentarer: