torsdag den 26. april 2012

Charlotte Kaae på tapetet.

Jeg har længe haft et godt øje til den fantastiske strikkedesigner Charlotte Kaae ( http://knittingbykaae.blogspot.com/p/workshops.html ), der har lavet en skøn bog ved navn " Krydret Strik " :) Hun laver de skønneste ting og tør bryde den traditionelle opfattelse omkring farvesammensætning, som jeg også har det med ikke at holde mig indenfor :) Nå men hvorom alting er, så skal jeg på søndag d.29/4 til workshop med hende i Uldstedet i Lyngby og jeg glæder mig super meget !!! :) Tror det bliver så fantastisk spændende, udfordrende, givende, berigende, oplivende og bare skønt at møde hende, strikke hendes pulsvarmere, suge hendes viden til mig og møde andre skønne strikkekvinder :)

Jeg fandt for noget tid siden denne skønne model netop af Charlotte inde på Filcolanas hjemmeside og har forsøgt at strikke den en gang før, men det gik totalt i vasken med det flerfarvestrik :(

Så i lørdags da jeg var i Tante Grøn hjemme i Odense købte jeg disse skønne nøgler Kauni, og besluttede mig for mandag aften at kaste mig ud i Charlottes halsrørsmodel igen.


Men men men det funkede bare ikke helt sådan som jeg gerne ville med den boblekant...... Jeg har aldrig prøvet at lave en sådan før, så var i sig selv en dejlig udfordring, men kunne godt mærke at fibromyen drillede lidt oppe i hovedet på mig, for selvom jeg læste og læste og læste opskriften igen og igen så lignede min første boblekant bare ikke den i opskriften :( Gik på Charlottes hjemmeside og fandt en rettelse til netop kanten og så fangede jeg fidusen og så kørte det bare derud af :)


Her er første look af mit halsrør, som jeg har valgt ikke at lave i magiske nøgler som Charlottes opskrift er i - synes der mangler en del farver eller også skulle jeg have købt to nøgler Kauni i flerfarvet skift :) Men tror jeg også jeg kommer til at gøre i nær fremtid, for det er stadig noget vidunderligt garn at strikke med :)


Og tjek lige mit flerfarvet strik - det VIRKER faktisk !!!! :) Er sgu lidt stolt af mig selv, for alle forsøg på at strikke flerfarvet har hidtil mislykkedes, men her er det faktisk okay i fastheden, og man kan ikke rigtig se de bagved liggende snore, som hele tiden har været mit problem.

3 kommentarer:

Anita sagde ...

Hej Lene
Hvor lyder det bare spændende med den workshop på søndag - glæder mig til at høre mere bagefter! Det er bare nogle skønne farvar Kauni, du er gået i gang med. Det kunne være man snart skulle forbi tanterne igen:-)
Rigtig god fornøjelse på søndag:-)
Kh Anita

Unknown sagde ...

Hej Anita.

Jeg glæder mig også fuldstændig vanvittigt til at komme til Uldstedet om 2 dage !!! Glæder mig til at møde andre strikke glade kvinder og snakke strik og krea ting i nogle timer og ellers bare blive begejstret for Charlottes smukke ting osv.
Ja fandt nogle skønne farver Kauni garn hos Tante Grøn, men kkunne absolut godt have suppleret samlingen med nogle flere farver - fx en gul, orange og rød :) Men det må komme lidt senere tror jeg :) Er du igang med noget strik eller kreativt for tiden??

Mange knus Lene

Anita sagde ...

Ja, det er jeg - mit problem er altid at få gjort tingene færdige, så jeg er faktisk i gang med en del:-)... lidt strik, hækling og syning! Er ved at strikke en ribpude i Kauni faktisk, men det tager tid, så det er sådan et projekt, der får en pause engang i mellem:-)
Tillykke med lillepigen i går - håber I havde en dejlig dag:-)
Knus