fredag den 24. august 2012

Mit hæklede babytæppe

Så fik jeg for et par dage siden hæklet den sidste firkant til mit babytæppe og her er alle mine lapper -

8 bunker med 8 forskellige lapper med 8 stk i hver bunke og så 3andre forskellige lapper i bunke med 3 stk i hver bunke.



Smukke ser de ud, når de ligger i fordelte bunker, og så var det med at sætte dem sammen, så hver lap kom til sin ret. Det var næsten den sjoveste del synes jeg, men jeg fandt faktisk med det samme det rigtige mønster tæppet skulle lægges op i.


Se lige hvor flot lapperne spiller sammen og hvordan de forskellige farver rigtig træder frem.


Jeg synes det kom til at ligne et helt maleri, hvor man dels ser helheden, men også de enkelte detaljer.


Jeg er igang med at sy det sammen i hånden, for kan ikke hitte ud af at hækle det sammen. Jeg mangler kun 6 enkelte rækker så er hele tæppet syet sammen og jeg kan hækle kanter hele vejen rundt. Er meget spændt på det endelige resultat og føler mig sikker på at det nok skal blive rigtig godt og at jeg vil føle mig bekendt med at give det til Lauras kontaktperson i næste uge. Jeg har en god fornemmelse i kroppen og vil gerne lave sådan et tæppe en anden gang, men så bliver det til mine piger :)

1 kommentar:

Anita sagde ...

De er bare så skønne. Glæder mig til at se det helt færdigt:-)
Kh Anita