tirsdag den 7. august 2012

Strand, sol, ferie og fossiler

 Da vi var på Fyn sidst sammen med pigerne opholdt vi os næsten hver dag på stranden mindst én gang om dagen. Vi elsker alle fire at være ved vandet og kan få timer til at gå med at lede efter sjove, flotte, spændende og anderledes sten, ting og alt andet godt som havet skyller op :) Det blev til mange timers hygge og her er lidt af hvad vi fandt, for vi fandt mange andre skønne ting. Det her er faktisk kun hvad jeg fandt ;)

Det flotte søpindsvin fandt Claus på Kerteminde Nordstrand tæt på campingpladsen - det bagved med søstjerne aftegnene fandt jeg.



Sådan en kugle fandt jeg også engang som barn, men den eneste forskel var at den dengang var helt rund og der var nogle sjove raslelyde indeni - vi gik en tur et sted med skolen og havde en naturvejleder / guide med og da han så den blev han vældig begejstret og sagde at hvis jeg turde så kunne jeg få min far til at åbne den og måske var der noget meget spændende indeni den -en uvurdelig forstenet skat. Jeg gik længe med min kuglefossil og til sidst fik jeg min far til at flække den, for nysgerrigheden var større end glæden ved stenen... jeg husker ikke helt var der var indeni blot at den var smukkere end jeg havde forestillet mig - men desværre forsvandt den en dag i skolen ... :(


Mine vættelys fundet på Kerteminde Nordstrand og Kerteminde Lillestrand.


Disse tre fossiler var jeg helt oppe at ringe over og er noget jeg ALDRIG før har fundet og jeg passede bare på at pigerne ikke fik fingrene i dem - den lille hvide har jeg set før i tv og jeg mener det er noget med søanemone, men er langt fra sikker. Den lille sorte ligner en musling og den anden aner jeg ikke hvad er, men ved blot at det er en fossil, for har set dem før.


Det ligner da en musling ....


Fra denne led ligner det et hjerte.


Mit smukke fossil :)


Ligner som om det er noget " arm " ligesom ved vættelys.


Desværre er denne " pilespids " ikke lavet i flint, og min far mente at havet har lavet denne form, men smuk er den og selvom det måske ikke er noget menneskeskabt oldtidsfund, så holder jeg fast i den, fordi den er så perfekt smuk som en pilespids.


Mine tre smukke hulsten i kridt - perfekte til at lave smykker af, især den helt lille.


Tre smukke små konkylier blev det også til fundet på Kerteminde Lillestrand - er mange år siden jeg har fundet dem der - fandt ofte nogle som lille pige.


Alle mine små skønne skatte samlet i en flaske fra min farmor og farfars gemmere.


Ud over mine skatte fandt vi også slebet glasskår, skaller til at lave dyr med eller tegne på, og store lækre kridtsten, som pigerne kan tegne på fliserne med. Og så fik Claus og pigerne lavet en masse forskellige flotte sandslotte :)

1 kommentar:

49tine sagde ...

Hej Lene så er vi på :-) , vi aftaler nærmere om hvornår jeg henter dig på Vallensbæk.
Hej Tine

Ja, det bliver hyggeligt at komme igang med strikkecaféerne igen :-)

Du og din veninde er på d. 20/9 og d. 4/10.

Glæder mig til vi ses :-)

Mange hilsner

Lene Gross
Strikkestedet
Hvidovrevej 156
2650 Hvidovre
tlf. 2444 9392
e-mail: lene@strikkestedet.dk
www.strikkestedet.dk