fredag den 12. april 2013

Lidt guf fra to genbrugsbutikker.

I mandags havde jeg Mathilde hjemme eftersom hun skulle til børnelægen. Efter det besøg gik vi lidt rundt i Taastrup by i det skønne solskinsvejr og hyggede os. Vi var blandt andet i deres to genbrugsbutikker, hvor vi fandt lidt forskelligt.

Jeg faldt blandt andet over dette søde junior dynebetræk, som jeg tænker jeg vil lave nogle søde / sjove kjoler til pigerne af. Jeg købte også et junior dynebetræk med prinsesser til Mathilde, fordi hun havde været så dygtig hos børnelægen - købte for noget tid siden et pudebetræk med prinsesser inde i selv samme genbrug, så nu har Mathilde et mixt sengesæt med prinsesser, som hun bare er så glad for :) Jeg gav 20 kr for begge dynebetræk.


Derudover fandt jeg også disse tre børnebøger i samme genbrugs - bogen Foråret kommer er fra 1970´erne og bogen med både Otto er et næsehorn og Orla frøsnapper købte jeg primært fordi Laura og jeg har været i biffen og set Otto er et næsehorn. Så nu har vi også historien om den plus den gamle version af Otto er et næsehorn på vhs, som Claus og jeg er vokset op med :) Jeg gav 20 kr for alle tre bøger.


I den anden genbrugs opdagede jeg en masse knapper og begge piger har ligesom jeg en stor kærlighed for knapper og tøserne kan bruge timer på at kigge på mine knapper, sortere dem, sætte dem i orden osv, så var meget naturligt at Mathilde fik lov til at få nogle knapper, som hun kan kalde sine egne - her er hvad vores dejlige yngste datter valgte - smukke pink knapper - 6 stk og 4 stk mariehøns :) Skulle kun give 2 kr for alle knapperne og kunne tage hjem med en meget meget stolt lille pige :0)



Og så røg disse fire vhs bånd med hjem også - de kostede blot 2 kr stk. Pippi til pigerne - Min kone fra Paris til mor og far, Nana og Mary Poppins til os alle fire :)

Ingen kommentarer: