torsdag den 15. august 2013

Strikkede køkkenhåndklæder

Claus havde længe efterspurgt nogle hjemmestrikkede håndklæder til køkkenet, så vi ikke altid behøvede tørre hænder af i viskestykkerne, når vi lavede mad. Jeg synes personligt det er et kedeligt projekt og har udskudt det så mange gange, men for noget tid siden gik jeg alligevel igang efter at have købt noget lækkert multifarvet bomuldsgarn i Netto.

Her er bagsiden af det ene håndklæde som er strikket i det multifarvede garn og så delvis en grøn og delvis en lyserød fra Søstrene Grene, så jeg hele håndklædet igennem har strikket med to tråde.


Forsiden af håndklædet viser et skønt mønster jeg lavede og for at gøre det mere pænt indrammede jeg det med en retstrikket kant, som kom med helt fra starten af.


Det andet håndklæde er også i et multifarvet garn hele vejen og to andre ensfarvede garner halvt om halvt. Mønstret er ens både for og bag.

Ingen kommentarer: