søndag den 20. maj 2012

Min færdige flerfarvet tunika.

Så blev jeg endelig færdig med min Charlotte Kaaesk inspireret tunika strikket efter hendes mønster også brugt ved hendes halsrør Dhaniya og hendes pulsvarmere. Jeg har som sagt udelukket brugt Kauni garn i 5 farver, og har lavet ranglan indtagninger, da det er lettest for mig i forhold til min fibromyalgi.

Jeg håber du vil nyde mine billeder selvom sollyset drillede mig :) God fornøjelse og fortsat god søndag !! :)

Hele tunikaen set fra forsiden.


Farverne kommer mere til sin ret på dette billede.



Jeg har ikke lavet indtagninger på selve underdelen eller udtagninger på ærmerne, så modellen er temmelig enkel.



Et smukt ærme skal da også lige nærstuderes.



Ryggen af tunikaen - der er nemlig to gange " stave " i mønstret på ryggen, hvor der på forsiden kun er en.


Jeg valgte at bryde mønstret til sidst ved at strikke striber i stedet for, dels for at give det en sjovere afslutning, men også fordi jeg ikke har prøvet at strikke flerfarvet og lave ranglan.


Sådan ser min tunika ud på mig - har taget billederne med min mobil, så derfor kan man ikke se hvor lang den er - må få Claus til at tage nogle, hvor man bedre kan se den :)




Den er super skøn og man bliver fuldstændig vanvittig lalleglad af farverne, så glæder mig til at kunne flytte ind i den - men må nok vente en god rum tid, eftersom den er i ren uld og sommeren er på vej - men men men så har jeg en dejlig varm smuk farverig tunika liggende, som bare venter på mig :)

3 kommentarer:

49tine sagde ...

Hej Smukke
Hvor er den blevet fin, flotte farver, og god pas form, godt gået. Kommer du d. 14?? det kunne være hyggeligt, hvordan går det med flyttningen?
KH
Tine (har ikke glemt dig, men har været i Pragh)

Unknown sagde ...

Hej Tine.

Tusind tak skal du have :) Jeg er også i den grad glad for den og yderst stolt af den - jeg har sendt Charlotte billeder af den, for havde jeg lovet hende jeg ville og faktisk har hun her til morgen skrevet mail og spurgt om hun må lave et indlæg på sin blog om den :) Så er rigtig stolt og beæret ! :)

Jeg ved endnu ikke om jeg kommer, men tror det desværre ikke med mindre vi når at komme så meget foran i planerne at Claus kan være hjemme og se til pigerne - vi skal jo aflevere nøglerne dagen efter..... Jamen Claus har jo haft fri de sidste 4 dage så han har flyttet læs efter læs og malet og malet og malet i det nye " hus " :)

Har du haft en god tur?? :)
Knus Lene

49tine sagde ...

Hej Lene

jo det var fint, og jeg har da købt lidt hjem. Strikket har jeg ikke fået, jeg kan ikke som kvinderne i gamle tider gå og strikke, men jeg har set en masse, og gået en masse :-) det er ok, hvis du ikke kan komme, i skal jo på plads og meget mere, men du kunne måske bruge en friaften, og jeg henter og bringer gerne på stationen.
ha det godt smukke.
knus Tine