onsdag den 30. maj 2012

Sommer, sol og blomster

Det er vist ingen hemmelighed og kan ikke benægtes, men mine piger og jeg ELSKER bare blomster i alle farver, størrelser og forme :) Vi elsker at se på dem, dufte til dem, snakke om dem og plukke dem :) Så ofte går vi tur hen til nogle åbne arealer her i Albertslund, som egentlig mest bruges til hundeluftning, men der er så mange forskellige blomster og en masse græs de kan gå og løbe på, og så må man tage eventuelle efterladenskaber med og diverse huller i jorden fra hunde og andre dyr.

Mens solen endnu skinnede og vejret stadig var noget lunere end det er i disse dage tog pigerne og jeg i søndags på en lille blomstertur - her er nogle skønne billeder fra den dejlige tur :)

Smørblomster i en lille fin klynge - begge piger har lige lært at de hedder smørblomster, og hvorfor - man bliver jo så fin gul i hænderne når man som vores yngste Mathilde klemmer dem inde i hånden :)


Dejlige Mathilde, der lige ville vise mig nogle smørblomster :) Elsker dig min lille skat !!


Det er så skønt at se hvordan de bare kaster sig over blomsterne med en sådan iver og glæde og gerne vil dele deres fascination af dem med mig. Jeg har fået min forkærlighed for blomster fra både min farmor og farfar - min farmor havde utrolig grønne fingrer og havde blomster overalt i huset og flotte flotte blomster i haven - min farfar tog mig altid med i skoven og lærte mig hvad de vilde blomster på marken og i skoven og ved stranden hed. Det er de ting jeg uden egentlig at tænke over det er ved at give videre til mine piger, og de ELSKER det og jeg ELSKER det !!! :)


Mælkebøtter, der som nu står med frø synes især Mathilde er sjove at puste til, også selvom der kommer nogen ind i munden, fordi hun tager dem lidt for tæt på når hun puster.



Sådan ser der ud pt på markerne vi plejer at plukke blomster - sidst vi var der var der kun et par enkelte, men til gengæld en masse tusindfryd, som man jo næsten ikke kunne se pga alle mælkebøtterne. Men smukt ser det nu alligevel ud, selvom de er vældig forhadte.


Mathilde øver sig i at puste :)

1 kommentar:

49tine sagde ...

Hej Du

hvor er de altså kære, det er en rigtig god ting at være ude i naturen, man bliver så frisk af det. Jeg plukker også mælkebøtter (mad til skildpadderne. Jeg er også færdig med mit sjal :-) ha en fantastisk god dag.
knus fra mig.