fredag den 20. september 2013

Inspiration fra nettet.

Tit når jeg trænger til ny inspiration så går jeg på kanalrundfart på nettet på diverse blog og firmahjemmesider. Jeg elsker at google på et bestemt ord og se hvad der kommer frem af billeder og så plejer tingene at eskalere derfra. Her er nogle billeder forskellige steder fra, som i den grad inspirerer mig. Jeg gemmer billederne på computeren og printer dem senere ud og sætter dem i nogle mapper jeg har, som pigerne og jeg så kan bladre i og lave enten noget magen til eller på anden måde anvende det i andre sammenhænge.

Jeg er svært begejstret for Rie Elise Larsen og Rice ting - dels fordi deres ting er så smukke farvemæssigt og motivmæssigt, men også fordi deres ting bare er mig. Desværre er økonomien ikke til det, så jeg ejer intet af deres skønne ting, men havde vi muligheden for uden at tænke på økonomi at bo som vi virkelig ønskede så ville det klart være med ting fra de to skønne kvinder bag mærkerne.

De her utrolig skønne ophæng kunne i den grad sagtens kopieres, men også give inspiration til nogen a la lignende med andre figurer.

De her servietter er fulde af dejlige motiver, som man sagtens kunne overføre til andre ting.


Ligeledes de her servietter.


De her muffins er da for søde både som de filtophæng de er, men også som hårspænder, tasker til små piger, pengepunge osv og lavet i andet materiale end filt - fx stof eller fimoler.


Søde svampehårspænder af filt.


De her super super søde julekugler fandt jeg for ikke så længe siden på en blog og jeg faldt pladask for dem, og må indrømme at jeg i den grad er nødt til at lave nogle til mig selv til jul !!!



De her stofhuse er bare så skønne og virkelig inspirerende.


Skønne kaniner, som Laura og Mathilde jo har forelsket sig vildt i som kæledyr, så indtil de bliver store nok til at få en levende kanin jager jeg regelmæssigt kaniner på nettet, som jeg kan forsøge at lave til dem som erstatninger. Og så er det jo rart at have nogle idéer til julegaver og pakkekalendergaver til dem. Har besluttet mig for at deres pakkekalendergaver i år skal være hjemmelavede eller indeholde ting fra mine skattekamre - altså små kits til dem.


Skøn stjerne fra Rie Elise Larsen.


Hendes æsker er jeg også bare vild med og synes bare de er så fede, så tror på at jeg nok skal få lavet nogle. Kender du også det at du bliver vildt inspireret over ting du ser hist og her og tænker wow det må jeg hjem og lege lidt med, men at du så alligevel ikke når det fordi der mangler timer i døgnet !???

 Den her fra Rie Elise Larsen er bare sjov og så nem at gå til, så tænker at pigerne og jeg måske skal hen og lave nogle i weekenden.


Dem her fra Rie Elise Larsen er også bare sjove og egentlig meget nemme at kopiere og kunne være så søde at have hængende på nogle grene i en vase eller en troldegren hen over sofaen.
De her skønne kaninpiger er jeg faldet så meget for, og jeg går som en gal og tænker på hvordan jeg kan lave nogle a la lignende, for jeg ved at pigerne ville blive så begejstrede for dem. Jeg tror egentlig godt jeg ville kunne lave dem nogenlunde magen til, men problemet ville være ansigtet, da jeg ikke har nogen maskine til at brodere og synes bare ikke man kan brodere i hænderne på sammen måde, så udtrykket kommer til sin ret - men samtidig vil de blot få udtryk a la homemade og det kan jo også være en charme i sig selv :)


Vaffelhuer, som egentlig heller ikke er særlig svære at strikke efter.


De her knager er bare så underholdende og meget lette selv at lave og så kan ens børn få nogle knager, som ingen andre har da de ikke kan købes og de kan selv være med til at lave dem.


En anderledes og fed sættekasse.


De her dyr er da for lækre i skønne neonfarver og så kan man jo enten lege med dem eller have dem som pynt. Jeg elsker når man støder på ting, hvor der er tænkt ud af boksen.



Ingen kommentarer: