mandag den 24. juni 2013

Kartoffelvarmere og grydelapper fra hensvunden tid

Så fik jeg lavet nogle flere skønne ting af min farmors gamle kartoffelvarmere og tilhørende grydelapper.

Det blev blandt andet indtil videre til puder og to andre skønne ting :)

Her er en pude til Mathilde i gammelt retro stof og oldemors grydelap.


Min dejlige symaskine i baggrunden :)


Lauras pude i retro look a like stof fra Stof og Stil og oldemors grydelap.



Pude til mor og far af en kartoffelvarmer - lyset er ikke det bedste i aftentimerne, men kartoffelvarmeren er den der hører til grydelappen ovenover på Lauras pude.


Dette skønne stribede stof købte jeg engang for længe siden i Stof2000.


Og her er så de ting jeg tidligere idag omtalte at jeg ville bruge nogle af grydelapperne til - igår fandt jeg et par henkogningsglas med patentlukning frem fra gemmerne og kom pigernes og mine hårting i den ene og mine homemade perlekæder og armbånd som både jeg selv og pigerne har lavet til mig i den anden.


De har så hver fået en af min farmors smukke dobbelt hæklede grydelapper på betrukket med elastiksnor og med knap.


Ingen kommentarer: