søndag den 18. maj 2014

Gamle symønstre, børnelommetørklæder og strikkeopskrfter - ELSKER det !!!

For noget tid siden gjorte jeg virkelig et guldfund, som jeg nok resten af mit li vil leve højt på, for var virkelig en drøm der gik i opfyldelse !! Jeg fandt et snitmønster på ikke én men to smukke kjoler fra 1950- 1960´erne og så i min størrelse. Jeg glæder mig så meget til at kunne sætte mig og klippe stoffer og sy disse smukke modeller og så iklæde mig dem efterfølgende gang på gang :) Og det fedeste af det hele var at jeg kun gav 5 kr for mønstret :)
 
 
Fire skønne kjolemodeller, som også skal syes i mine skønne 70´er sengetøj :)
 
 
Natkjoler eller hverdagskjoler til mor, som jeg jo ville bruge dem til og skønne mønstre til pigernes garderobe :)

 
Til fastelavn til pigerne.

 
Børnelommetørklæder til puder og gaver osv :)



 
Disse er mærket w.disney :)

 
Yndige piger, som jeg godt kan huske at have set i min barndom og syntes de var så Laura Ingalls og Huset på Prærien agtige :)
 
 
Tre nye strikke og hækleblade.

 
Den her i særdeleshed var bare temmelig sjov :)

 
Bagsiden på det ene blad - synes den er skøn og meget lig min verden med to piger, der også gerne vil være ligesom mig når de bliver store :)


 

Ingen kommentarer: