tirsdag den 27. maj 2014

" Nye knapper " og 70´er sengetøj

Da jeg var på fyn i weekenden faldt jeg i en genbrug over en skuffe med knapper, som var yderst spændende - desværre var de allerede pakket i poser og jeg måtte ikke vælge dem jeg kun ville købe - det gode var dog at hver pose kun kostede 5 kr og der så til gengæld ville være en masse ekstra knapper som enten pigerne kan få nogle af eller kan gives til en veninde eller doneres videre et sted - fx drivhuset :) Jeg endte med at købe 7 poser til den beskedne sum af 35 kr, hvilket må siges at være billigt.
 
Her er mine blå og grønne vintage knapper fra de 7 poser.
 
 
De gule, lyserøde, orange og røde vintage knapper.

 
De brune, sølv og guld farvede knapper.


De hvide, sorte og grå vintage knapper fra posen. Jeg synes i den grad at det var et vældig godt og spændende køb og mange af knapperne kunne jeg ikke se i poserne, så der var en del overraskelses moment i det.

 
Her er min vintage knappe samling i fuld udstrækning - et herligt miks af farver og former som bare gør mig glad i låget :)

 
Dynebetræk som godt nok ikke er fra 70´erne, men farverne er lige min veninde Evas ynglings, så derfor købte jeg dette dynebetræk til 15 kr for at sy en sommerkjole til hende.

 
To skønne 70´er hovedpudebetræk til 5 kr stk.

 
To mere også til 5 kr stk - er især vild med det til venstre.

 
Dette ufattelige smukke dynebetræk ligger der faktisk en ret sjov historie bag, da Per og jeg inden mit exit fra fyn i søndags tog ned på odense havn på loppemarked. Da vi kom var der kun 15 min til de lukkede så vi skyndte os at skimte en masse ting igennem, da jeg kom forbi en ældre herre i færd med at pakke sine ting ned i en kasse, hvor der i bunden lå dette smukke dynebetræk. Jeg kommenterede overfor ham at det var flot og han grinte fjollet af mig, da han mente det var noget gammelt lort. Jeg var hurtig og sagde at hvis han ville sælge ville jeg købe og han var i den grad forbavset over dette tilbud og mente bestemt ikke jeg ville være interesseret da det var lidt ødelagt. Jeg måtte jo så fortælle ham, at jeg syer kjoler i sådanne stoffer så det intet havde at sige - jeg endte med at give 20 kr og manden var yderst glad for som han sagde det var faktisk hans oveskud for hele den dag ! Vi blev også enige om at det salg havde han ikke set komme, da han startede dagen :) Jeg blev glad og han blev glad og endte med at fortælle mig at han havde flere liggende derhjemme i andre farver og mønstre, som jeg sagde jeg syntes han skulle tage med næste gang han skulle sælge dernede.


Ingen kommentarer: