mandag den 26. maj 2014

Vintage kjoler - weekendens fangst.

Jeg har været på Fyn i weekenden og besøge min veninde Eva og i den anledning var jeg i tre genbrugsbutikker, hvor af de to var mig ukendte. Jeg gjorte nogle yderst gode køb af vintage kjoler og en enkelt bluse.
 
Er den ikke bare helt fantastisk og smuk denne bluse ??? Jeg er så glad for den og tænk sig at jeg kun skulle give 30 kr for den !!! Jeg ved bare at den kommer til at blive brugt rigtig rigtig meget hele året rundt, for bliver glad af bare at se på den :)
 
 
Dette billede yder ikke helt kjolen eller morgenkåben sin ret, for lyset er så dårligt på min mobil. Farven er mere grøn end den ses her. Der ligger faktisk en lille historie bag denne kjole, for jeg fandt den i en genbrugs og kunne godt se at der skulle gøres lidt ved den hist og her pga slitage. Damerne i butikken mente ikke at de kunne sælge mig den, fordi den var for ødelagt og slet ikke burde være havnet i butikken til at starte med, så da jeg bekendtgjorte at jeg ville reparere den og bruge den gav de mig den som en gave :) Det blev jeg jo umådelig glad og taknemlig for, for jeg synes jo den er helt fantastisk skøn, hvilket jeg også gav udtryk for overfor de to venlige damer.

 
Denne kjole er hjemmesyet men bare så skøn og selvom den er noget for stor i bredden til mig og så lang så jeg aldrig ville få brugt den købte jeg den, for den er så smuk i farverne, mønstret og modellen. Så jeg skal have forkortet den i længden og syet den ind i siderne, men efter det kommer den også til at blive en ny ynglingskjole :)

 
Denne smukke kjole er en Godske model og jeg kunne bare ikke stå for mønstret på den.Den er en smule for stor, så den skal lige syes lidt ind i siderne, men dog ikke så meget som kjolen ovenover.

 
Den dyreste kjole jeg købte, men som alligevel var billig i forhold til det er en vintage kjole :) Kjolen er original, da mærket sidder i den, men lynlåsen er blevet flyttet for at gøre kjolen en smule mindre i størrelsen - heldigvis er lynlåsen syet på i hånden, så den er lige til at pille op og flytte tilbage,hvilket jeg nok gør.

 
Denne kønne bomuldskjole fandt jeg for 25kr og selvom den godt kan se hjemmesyet ud, så sidder der et firmamærke i nakken, så den er skam produceret :)

 
Denne kjole var Claus begejstret over, for den er som han selv udtrykte det kvalitet. Jeg gav den nette sum af 40 kr for en Jackie Kennedy kjole, som jeg glæder mig rigtig meget til at bruge tit :)

 
 

Ingen kommentarer: