onsdag den 28. maj 2014

Lækkerier fra fortiden

På min færd i genbrug i Odense i weekenden faldt jeg over en pose med disse små søde plastik legeting til pigerne - 4 underkopper, 4 kopper, en flødekande og en sukkerskål.

 
I posen var der også denne ene kop, to underkopper og to skeer og jeg fik det hele for den klejne sum af 10 kr :) Jeg kunne godt have tænkt mig der var en enkelt kop mere af de røde her, så der var en til hver af pigerne.

 
Hos en lopper på Odense havn købte Per denne smukke vase til mig.

 
Fundet i genbrug for 20 kr - desværre fandt jeg ud af igår aftes, at den revne i glasuren der er ikke bare er en skønhedsfejl, men at vasen rent faktisk ikke kan holde vandet indvendigt :( Men smuk er den nu alligevel.

 
Er den ikke sjov?? Jeg kunne ikke stå for budskabet, da jeg i sidste uge var nede i min tirsdags biks, som nu har lukket de næste 4 mdr :(

 
Smuksak Per også købte til mig hos Gitte fra Gittes Kram ( facebook ).

 
W. Germany urtepotte fra genbrug til 10 kr.

 
Smukke askebægre i stål til 5 kr stk - jeg forsøger at købe nogle ting hist og her, så vi kan dække bord med stål og teak :)

 
Er de ikke bare skønne de her jordbær emalje skåle ??? Per købte dem til mig og jeg fik damen pruttet ned på 40 kr :) De to store er mest beskadigt i emaljen og derfor vil de blive brugt til blomster, men de andre tre vil jeg bruge indenfor til mad osv :) Rigtig sommerlig :)

 
De her tre askebægre havde Per og Kirsten stående derhjemme, som de syntes at vi skulle have og det kan man jo kun sige pænt tak til :)

 
Denne lille skål måtte jeg bare have med hjem for 20 kr, da jeg hr en vase magen til i glasuren og farverne.


 
Skønt orange ur, som Per også købte til mig hos Gitte på Odense Havn.

 
Sådan en havde vi derhjemme, da jeg var barn bare i rød - gav 10 kr for den :)

 
Desværre fik Mathide igår knækket den ene lukning godt og grundigt, så nu fungerer den som medicin kasse inde i skabet :)

 
Købt i min tirsdags biks - så sød :)

 
Også fra min tirsdags biks.

 
Fiksede jeg op fra en container i vores materialegård.


Ingen kommentarer: