mandag den 10. september 2012

Påbegyndt strik hos Tine.

Da jeg var hos Tine i torsdags valgte jeg at påbegynde et stykke strik af Lotte Kjær fra hendes bog Strikværk, som bare er en yderst fantastisk skøn bog !!!

Sådan ser bogen ud, hvis du endnu ikke er stødt på den.


Her er modellen jeg valgte - en skøn trendy og meget enkel sag at strikke - god til tv strik.


Alle Lottes strik i bogen kaldes noget med værk og denne er modellen Galmandsværk.


I Lottes model er den strikket i Tvinni, men da jeg ikke havde det garn valgte jeg noget andet jeg meget meget længe har haft liggende - nemlig disse tre skønne garner fra Netto. Egentlig har jeg også et 4 i sorte og mørkeblå nuancer, men jeg føler ikke helt for det på samme måde som de andre tre.


Her er så det jeg har nået indtil videre - man kan ikke helt se at jeg faktisk er godt igang på den del der skal løbe, for maskerne skal først løbe til sidst lige inden halslukningen.


Jeg ELSKER at strikke med garn, hvor farveskift er i, for det giver sådan en fed effekt og en frihed at man bare kan strikke og strikke uden at skulle hæfte ender - der sker bare helt automatisk noget med ens strik :)


Jeg glæder mig helt ustyrlig til at få modellen færdig, så den kan tages i brug. Den er strikket i strømpegarn.

Ingen kommentarer: