lørdag den 2. november 2013

Strømper til pigerne - begyndelsen på to pakkekalender

Jeg er så småt begyndt at tænke på pakkekalendergaver til pigerne, og jeg har fundet nogle lækre rene uldgarner i super best til 29 kr pr nøgle - prisen er okay for ren uld 50 gram med løbelængde på 160 meter. De er i skønne neonfarver og jeg var fristet til at købe dem alle, men begrænsede mig til en pink, orange og en mørkelilla - Mathilde er nemlig blevet temmelig vild med pink og Laura med orange og lilla er de begge pjattet med. Så jeg har de sidste par dage siddet og strikket på en strømpe til Mathilde og har kørt efter et mønster i mit hoved, som dukkede op undervejs mens jeg strikkede.


Jeg prøvede strømpen på hende igår aftes mens hun sov og den sad perfekt på hendes lille fod med en smule plads til at vokse i :) Og det gode er jo at når hun ikke længere kan passe den, så kan den ryge en tur i vaskemaskinen og valkes, så deres dukker eller bamser kan passe dem :)


Jeg er så også begyndt på en strømpe til Laura, som indtil videre kun er ved ribben.


Den skal laves i de to glimmer / metal garner vi købte i Odense i september kombineret med to af uldgarnerne. Jeg ved endnu ikke hvordan mønstret skal være på den, men det finder jeg ud af undervejs :) Tænker det skal være noget med striber og kombinationen af ret og vrang masker som mønster og ikke reel mønsterstrik som ved Mathildes strømper.

Ingen kommentarer: