onsdag den 28. august 2013

Kauni sjal eller tørklæde i vendestrik

I forrig weekend da min veninde Eva var på besøg sad jeg og så på Drops hjemmeside og opdagede at de havde lagt de nye opskrifter ud, som endnu ikke er kommet ud i butikkerne og i den forbindelse faldt Eva og jeg over en af de nye opskrifter. Et vendestrikket sjal eller tørklæde bestående af 9 vifter og en bredde på 230 cm. Eva og jeg var begge vældig begejstret for det og da jeg for længe siden lovede hende noget tørklæde i Kauni garner, men aldrig nåede at få lavet et ja så blev vi enige om at jeg lavede sådan et sjal / tørklæde i mine Kauni garner.

Her er så det færdige resultat dog med kun 6 vifter, da Eva og jeg mente at 9 blev lidt for voldsomt eftersom Eva nok mest vil bruge det som et tørklæde.

Jeg har brugt 5 ensfarvede Kauni garner og min rest af den regnbuefarvede Kauni, som jeg fik for 2 år siden da jeg blev 30 og Claus, pigerne og jeg var i sommerhus i Jylland.


Laura som en skøn lille model - hun meldte sig endda ganske frivilligt - skønt :)


 Laura med sjalet i stedet for som et tørklæde.


Set bagfra.


Jeg kunne godt tænke mig at lave det til mig selv, men så bliver det nok ikke i Kauni, da jeg egentlig synes det kradser, så hellere Drops Alpaca garn, som jeg synes er noget så blødt og skønt og i smukke smukke farver. Eller også i mit foretrukne garn - bomuld.

Ingen kommentarer: