mandag den 23. januar 2012

En pakkekalender blev skabt

Så blev det jul 2011 og mit skøre påfund blev at lave en dejlig kreativ pakkekalender til min dejlige og søde veninde Kathrine, som trængte til lidt opmuntring :) Så jeg gik i tænkeboksen for at kreere lidt til hjemmet og til hende personligt - jeg gik på bloggevisit, så hvis nogen kan genkende nogle af tingene så har jeg enten direkte kidnappet idéen eller også taget lidt hist og her - jeg undskylder på forhånd at jeg ikke i givende stund kan henvise til hvor jeg har taget direkte inspiration fra, men lover at jeg nok skal få det ordnet i nær fremtid så de rette ophavsfolk kan få æren af de flotte ting jeg har taget til mig :)

Forskellige materialer brugt efter inspiration fra Rie Elise Larsen

 Hama perler med selvlysende perler indeni - stjerner i 3d format - fundet hos http://trinesoehest.blogspot.com/search/label/Hama

Det færdige resultat blev med nogle andre perler på snorene.


Eget design af små ugler og snefnug fra et hendes verden blad - disse blev sat sammen til uroer med andre perler.

Jeg elsker cupcakes og muffins så var naturligt da jeg faldt over disse på en blog at lave nogle til min veninde, som også elsker kager og at bage :) Link til ophavsejeren kommer senere. Men disse blev også sat på snor med andre perler.


Mindre 3d stjerne som også fik snor og perler.



Armbånd af hama stjerne og et flette bånd af tynde lædersnore og så "låst" fast med snor igennem armbåndet og stjernen :) Eget design.


Et helt arsenal af smykker i hama perler - øverst til venstre to sæt ørestikker og nederst stjerner til de runde øreringe som er nederst i højre hjørne - de to kort øverst i højre side er også til de små øreringe og i midten en halskæde og armbåndet med stjerner - alt sammen i eget design :)


 Set lidt tættere på.




 Armbåndet er afsluttet i begge ender med en hama perle, der er skåret op og påsat - inspiration fra http://trinesoehest.blogspot.com/search/label/Hama


Armbånd og harlskæde som kan justeres med forskellige perler - eget design.


 Små visit kort eller hvad man nu ellers har lyst til at bruge dem til - lavet af alle mulige materialer fra gemmerne - købt i blandt andet panduro hobby, tiger, søstrene grene, kvickly, brugsen, bilka osv. - eget design.


 Tørklæde gange to - et i båndgarn og et i strømpegarn.



To strikkede armbånd og en ring med knapper som pynt - strikket i ren bomuld - eget design :)

Her set fra bagsiden - både ringen og armbåndene skal krydse for at give et sjovt udseende :) Strikke på to strømpepinde nr. 3,5 men kan også strikkes på større eller mindre pinde - en god måde at bruge sine rester og samtidig pifte garderoben lidt op. Og så kan man bare ikke få for mange smykker vel?! ;)


Tre armbånd i en mere neutral model - strikket som en lang bane og syet sammen til en ring og pyntet med en perle - et design.

 Armbånd i fimo perler og med andre perler - sat på tyk elastiksnor - eget design.


Her set fra bagsiden.


 Flere papirstjerner inspireret af Rie Elise Larsen :)


Anden side af stjernerne :)


To uroer også lavet efter at have kigget på Rie Elise Larsens flotte kreationer, men selvfølgelig med små tilføjelser a la strikkemutter ;)


 Endnu et fimo armbånd men denne gang med kun fimo perler - eget design.


Halskæder og vedhæng til de runge øreringe fra tidligere - både ugler og sløjfe kidnappet fra andre blogger, som desværre må vente en smule endnu med at få sat navn på, da jeg ikke lige pt kan finde mit link til jer på min computer - men lover at I nok skal få jeres navn sat på med blogadresse :)


Det var vist det hele jeg fik lavet og sendt til min skønne veninde Kathrine, som efter sigende blev vældig glad for den :)

Ingen kommentarer: