fredag den 6. juni 2014

Nye genbrugsfund og retro drømme.

Denne uges genbrugskig har også budt på andet end vintage kjoler og smykker, så her får du lige nogle billeder af de nye lækkerier der nu bor hjemme hos os :)

Denne bamse kunne jeg bare ikke stå for idag - blusen med kraven har en lynlås så den kan komme af og den kan sutte på begge hænder og det bedste af det hele var at prisen på denne nuser var 5 kr.


Mit første Bjørn Wiinblad krus er i hus og så et skønt et af slags til 15 kr, hvilket man jo ikke bliver fattig af :)


Er vild med at den ikke er ens på begge sider.


Desværre er farven ikke blevet helt rigtig på billedet, da den er mere over i det orange end det gule - jeg gav 5 kr for det og tænker det skal bruges til mine clips øreringe.


Mærket sidder endda stadig på det, som da det blev lavet i sin tid :)


Denne sjove lysestage til ophæng på væggen fandt jeg i en genbrug i Taastrup - den er fra Søholm og så smuk synes jeg. Det kunne være sjovt engang at støde på endnu en, så man havde et sæt.


Et askebæger der matcher en vase i samme design, som vi fandt for noget tid siden.


Denne vase blev jeg så glad så glad for at finde i samme genbrug i Taastrup. Den kostede mig 20 kr, hvilket jo er en helt utrolig pris og et virkelig fund - 


dog har den en lang indvendig revne, som muligvis gør at den ikke kan bruges som vase, men jeg købte den alligevel, da jeg synes den er så smuk og sagtens kan bruges til noget andet :)


En ny Erik kold bøtte af den store slags fandt jeg også i denne uge :)


Og sørme om jeg ikke fandt mit første Staffordshire krus og så til kun 5 kr, så det røg også med hjem :)


Jeg har også fundet to hele sæt junior sengesæt - her er sættet i blå


og et magen til bare i lyserød.


En fed fed orange væglampe, som jeg tænker skal ind på pigernes soveværelse - Laura elsker orange, så tænkte straks på hende da jeg så den i genbrugen i Glostrup :)


To ufattelig søde porcelæns lysestager, som jo kan pynte på ethvert bord - 10 kr for dem begge :)


Fire fede orange æggebægre til en 5´er røg også med mig hjem - de har allerede været i brug igår til fars dag morgenmaden sammen med hjertelysestagerne.


Og så har jeg fundet sy mønstre af den fede slags i en samlet plastiklomme. Fede kassebukser og jakker til børn / unge.


Og fede fede mønstre til mor her - de er da bare for skønne de her kjoler og to delt sæt :) Så jeg skal hen og have afprøvet dem og få mine egne modeller :)


1 kommentar:

Anonym sagde ...

Har du stadig mønster på kassebukser ?