mandag den 6. februar 2012

Frisk pust til garderoben

Så blev mit orange garn fra Red Heart mærket Baby endelig brugt til noget fornuftigt - en cardigan til mig selv :) Tanken er igen igen igen at bruge den skønne opskrift fra Drops, som jeg hidtil har benyttet mig af, men stadig med en tvist af strikkemutters eget påhit :) Denne cardigan bliver i kun orange nuancer og regner med at bruge et lidt tyndere neon orange garn i akryl oppe ved bærestykket. Denne model bliver som alle mine andre cardiganer med ranglan, eftersom det er det jeg bedst kan strikke pga min fibromyalgi.

På dette billede ser man cardiganen forfra og man kan ane at jeg har tykke og tynde lodrette striber / baner, som har forskellige længder - strikket skiftesvis 4 eller 2 ret og 4 eller 2 retstrikket masker og ren retstrik når striberne / banerne stopper.


Set fra ryggen, hvor det skal gå op i en spids.


Set i udstrakt størrelse - striberne / banerne går ud fra hver side under ærmegabet og så skråt op til midten af ryggen og foran til knaplukning.


Så er mønstret forneden afsluttet og der strikkes kun retstrik ved knaplukningskanterne og ellers glatstrik og udtagninger.


Nærbillede af mønstret forneden i højre side - de små 2 ret / 2 retstrik striber / baner.


Venstre side med 4 ret / 4 retstrikket striber / baner.


Set fra ryggen.


Lige pt leger jeg med tanken om følgende :

1. Ærmer med samme stribe / bane mønster hele vejen op.
2. Ærmer med samme stribe / bane mønster kun noget af ærmet og resten glatstrik ( som cardigan indtil videre ).

3. Bærestykke med glatstrik med skiftevis orange Red Heart garn og pind 3,5 og neon orange akryl garn pind 4,5 eller 5,5, og halskant i retstrik.
4. Bærestykke med blåbær mønster i skiftevis orange Red Heart garn og neon orange akryl garn, og halskant i retstrik.

Indtil videre leger jeg med idéerne og muligvis bliver jeg lidt lun på dem begge og må derfor kaste mig ud i endnu en cardigan - har nemlig også noget skønt Red Heart garn i æblegrøn og ligeledes noget neon grøn akryl garn, så mulighederne er der :)


Ingen kommentarer: