tirsdag den 7. februar 2012

Mathildes barnedåb

Da Mathilde skulle døbes gik jeg igang i god tid for noget sagde mig at det skulle jeg bare og godt det samme for hun blev døbt som 4 mdr og da hun var 3 mdr blev hun alvorligt syg og var indlagt, men det havde nær kostet hende livet!! Så da vi endelig nåede frem til dagen for hendes barnedåb var det med mange følelser i sindet og med kæmpe taknemlighed over at vi kunne opleve den dag og ikke en begravelse!!!

Hun blev døbt på min farfars 95 års fødselsdag, og selvom han på det tispunkt havde været borte siden kort før jeg blev gravid med vores ældste datter, så stod det ligesom i kortene at Mathilde bare skulle døbes på hans fødselsdag og derfor var mit ønske til hendes mellemnavn endnu større. Heldigvis gik Claus med til det og derfor fik Mathilde et mellemnavn af lige så stor betydning for mig, som Laura har et for Claus. Laura hedder Anita til mellemnavn efter Claus mormor, som var den bedsteforældre han havde der havde størst betydning for ham og Mathilde hedder Johanne efter min farfar Johannes, som var den bedsteforældre der havde størst betydning for mig sammen med min farmor!! :)

Jeg valgte at lave lidt variation med indbydelserne så derfor lavede jeg 3 forskellige og det kom der disse resultater ud af.




Bordkortene blev også i forskellige udgaver, men kun det ene sæt fik jeg taget nærbilleder af - dem her.


Vi valgte at genbruge nogle af tingene fra året før, hvor Laura var blevet døbt - dugene, de store kustige blomster, vaserne med de kustige blomster ( i vinduerne bag bordene ) og idéerne med tranerne. Jeg valgte at lave nogle små traner og nogle store sommerfugle og servietringe i papir med to servietter rullet pænt sammen. Menu kortene glemte jeg og kom jeg først i tanke om, da jeg så billederne fra Lauras barnedåb igennem EFTER Mathildes var holdt.



Hvis man ser på det andet glas lige efter den første pink blomst, så kan man skimte et af de andre bordkort jeg havde lavet i det andet look, men som matchede i stil med indbydelserne. Alle bordkort har jeg stadig mindst et eksemplar af, så skal blot have taget billeder af dem og lagt herind. Jeg havde ligesom ved Lauras barnedåb også lavet en bog / folder til gæsterne med nogenlunde samme indhold som til Lauras og jeg havde også lavet en gæstebog til Mathilde, men desværre var der ikke engang halvdelen der fik skrevet i den og det ærgrede os utrolig meget bagefter!! Man kan lige skimte bogen / folderen under servietterne :)

Ingen kommentarer: