onsdag den 8. februar 2012

Første bluse til vores nyeste medlem af familien

Da jeg var gravid 2 gang fandt vi ud af ved første scanning at vi ventede endnu en dejlig pige, så jeg glædede mig til at skulle strikke til endnu en lille pige - og denne gang var jeg nået at blive lidt mere øvet og turde kaste mig ud i noget mere. Jeg har som I nok allerede bemærket en svaghed for farver og kan bare ikke rigtig helt det med strik i kun én farve selvom jeg ofte giver mig i kast med det så løber jeg hurtigt træt i strikket. Jeg fandt nogle skønne nøgler strømpegarn dels i Panduro Hobby og dels i Super Best og valgte så en Drops model i vendestrik og blandede de to strømpegarner sammen og det kom der dette resultat ud af :)

Str. 3 mdr mener jeg den var, men som efter vores datter var noget mindre ved fødslen end vi troede så svømmede hun i den og kunne reelt set først rigtigt passe den da hun var omkring 4 mdr...


Jeg valgte at kaste mig ud i at lave en lille djævlehue også, hvilket var første gang, så jeg forstod ikke lige til at starte med hvordan man syede den sammen så gudskelov for videoer på nettet :)


Barnet var jo langt fra kommet ud endnu, så måtte lige prøve modellen på en build a bear bamse - desværre nåede jeg aldrig at få knapper i den og den ligger stadig den dag idag uden - skal dog lige siges at jeg er blevet det meget bedre til at få knapper i, men dengang syntes jeg at det kun var selve processen med at strikke der var sjov - ikke alt det andet, som jeg synes idag :)


Og her har I så tøjet på vores lille Mathilde, som er i armene på sin far første gang hun blev vist frem på hans arbejde - hun er knap 14 dage mener jeg og har voldsomme smerter så derfor hun græder sådan på billedet :( Hun sad fast i den sidste presseve så jordemoderen måtte flå hende ud af mig for at redde hendes liv, så da hun var 4 dage gammel ændrede hun adfærd og efter samtaler med sundhedsplejersken kontaktede vi en kiropraktor i Lyngby, som blev vores datters og vores redning og allerede efter første behandling 14 dage gammel kunne vi mærke og se tydelig forskel og da hun var 6 mdr fik vi udgang fra kiropraktoren og et enkelt tjek som 1 år og da har intet været efterfølgende!! Så stor tak til Marianne Andreasen fra Kiropraktoren på Lyngby Hovedgade.


Her ligger hun i en fredelig stund og sover på sofaen :)


 Et par sokker til hende måtte jeg da også lige lave.

Ingen kommentarer: