mandag den 4. marts 2013

Genbrugsguld.

Jeg har nogle gange på det sidste været i genbrugsforretninger og været heldig at finde noget guld og guf for sjælen. Her er noget af det.

Fandt to pakker af disse dimser til at vikle garnet op på, når man strikker mønsterstrik og to nøgler meget tyndt hæklegarn i lækre multifarver - alt sammen gav jeg 20 kr for.


Garnet er for tyndt for mig at hækle med, men tænker at det kan give en skøn effekt i noget strik sammen med noget andet tykkere garn :)


Og så faldt jeg over noget gemt under en masse blade og andre magasiner, som jeg jo bare synes var en utrolig guldfugl!! Se lige hvad jeg faldt over - et Korsbæk Tidende fra Matador serien. Jeg har aldrig nogensinde set sådan et i virkeligheden eller andre steder, men vidste godt at de eksisterede.


Jeg gav 15 kr for det og det inderholder en masse som en rigtig avis og er delt op i alle årene fra seriens begyndelse til slutning, og indeholder både de faktuelle begivenheder fra den tidsperiode, men også fra seriens.


Og et kort over Korsbæk.


Den er trykt for BT og umiddelbart er det eneste årstal jeg kan finde fra 1981, som der står på første side, så tror at det er blevet trykt i BT i 1981, og hvis det er sandt, ja så er det jo lige så gammelt som mig, og det er da i sig selv lidt sjovt :0)


Da min veninde Eva var på weekend og vi var i Glostrup Centret havde Lions Club marked i en lille butik og der faldt jeg over denne smukke vase med skønne farver.


Desuden fandt jeg dette sæt, som stod to forskellige steder langt væk fra hinanden - men synes de er så smukke og i en skøn farve.


Og så faldt jeg over denne nyere udgave af en skøn vase, som bare også måtte med hjem :) Jeg mener jeg gav 35 eller 40 kr for alle delene, så det var jeg vældig tilfreds med.

Ingen kommentarer: