torsdag den 3. juli 2014

Skovens herligheder

Ved juletid var vi i skoven til et særligt arrangement, som bare var så sjovt og hyggeligt og i den anledning tog jeg billeder af blandt andet nogle plakater de havde hængende, som jeg synes var sjove, men også vældig lærerige for både pigerne og os voksne :)

Nu vil jeg dele dem med dig, som måske gerne vil lære eller opfriske de forskellige ting fra naturen, som mange måske skal ud i de næste par måneder, da der jo kommer til at være overflod af herligheder derude i det danske land, som man kan anvende hjemme i køkkenet og få glæde af i de kolde og mørke vintermåneder :)

Her er de mest giftige planter vi har i Danmark, som man skal være påpasselig med - min mor elsker liljekonvaller og jeg ved ikke hvor mange jeg igennem min barndom har plukket uden at vide at de var giftige. Jeg ved ikke om min farfar har fortalt mig det engang og det så bare er gået hen over hovedet på mig, eller om han rent faktisk ikke selv vidste det skønt han var landmand og var fra en bondefamilie :)


Træer og deres blade - er jo altid sådan lidt argh når pigerne spørger hvad er det her for et træ mor, for jeg kender mange af dem, men min hukommelse svigter mig oftest så meget så jeg ikke kan fortælle dem det selvom navnet ligger lige på tungen - nu kan vi tage et blad med hjem og kigge på dette billede :)


Planter fra skoven - vi har rigtig meget rig natur omkring os hvor vi bor og det er irriterende ikke at kunne fortælle pigerne om det vi ser, så de kan lære at omgås naturen med respekt og få sans for den mangfoldighed og frodighed den byder på.


De mest almindelige dyr der findes i skoven, som man jo ikke kan undgå at støde på i sommermånederne :)


Lidt flere af dem.


De lidt større og mere svært tilgængelige dyr fra skoven, som ikke alle er så tit vi ser hos os.


Og gudskelov for det :)




Ingen kommentarer: