mandag den 23. januar 2012

Mine tørklæder

Første forsøg på at lave et tørklæde til en veninde, som da lige skulle have en lidt forsinket pakkekalender :) Opskriften er fra garnstudio men strikket på en lidt mindre pind- deres var en pind 12 og min en pind 9 - deres uden frynser, men syntes der manglede en twist af noget sjovt så der røg frynser på :) Strikket i strømpegarn.


Dejlig varm og meget let - kunne godt få hang til at lave flere og endda til mig selv ;)


Blev lige så vild med tørklædet så lavede lige et mere til hende bare i noget andet garn jeg havde liggende - har haft dette garn i adskillige år men ikke vidst hvad jeg skulle bruge det til - er vist det man kalder for båndgarn?


Og lur mig ikke om jeg da ikke bare blev så vild med at strikke denne model at jeg da ikke bare lige fik strikkepindene til at gløde og kroppen til at gå helt amok, da jeg lige fik den skøre idé at lave 4 mere i strømpegarn, som vores datter Laura da lige kunne give i julegave/afskedsgave til de 4 andre dagplejer i hendes dagplejegruppe :) Så strikkemutter fik meget AV AV i kroppen efter den omgang og måtte lægge en dæmper på strikkepindene i et par uger efter :(  Men glæden var stor hos alle der modtog disse tørklæder og så var smerterne ikke helt forgæves :)

Ingen kommentarer: