torsdag den 26. april 2012

Charlotte Kaae på tapetet.

Jeg har længe haft et godt øje til den fantastiske strikkedesigner Charlotte Kaae ( http://knittingbykaae.blogspot.com/p/workshops.html ), der har lavet en skøn bog ved navn " Krydret Strik " :) Hun laver de skønneste ting og tør bryde den traditionelle opfattelse omkring farvesammensætning, som jeg også har det med ikke at holde mig indenfor :) Nå men hvorom alting er, så skal jeg på søndag d.29/4 til workshop med hende i Uldstedet i Lyngby og jeg glæder mig super meget !!! :) Tror det bliver så fantastisk spændende, udfordrende, givende, berigende, oplivende og bare skønt at møde hende, strikke hendes pulsvarmere, suge hendes viden til mig og møde andre skønne strikkekvinder :)

Jeg fandt for noget tid siden denne skønne model netop af Charlotte inde på Filcolanas hjemmeside og har forsøgt at strikke den en gang før, men det gik totalt i vasken med det flerfarvestrik :(

Så i lørdags da jeg var i Tante Grøn hjemme i Odense købte jeg disse skønne nøgler Kauni, og besluttede mig for mandag aften at kaste mig ud i Charlottes halsrørsmodel igen.


Men men men det funkede bare ikke helt sådan som jeg gerne ville med den boblekant...... Jeg har aldrig prøvet at lave en sådan før, så var i sig selv en dejlig udfordring, men kunne godt mærke at fibromyen drillede lidt oppe i hovedet på mig, for selvom jeg læste og læste og læste opskriften igen og igen så lignede min første boblekant bare ikke den i opskriften :( Gik på Charlottes hjemmeside og fandt en rettelse til netop kanten og så fangede jeg fidusen og så kørte det bare derud af :)


Her er første look af mit halsrør, som jeg har valgt ikke at lave i magiske nøgler som Charlottes opskrift er i - synes der mangler en del farver eller også skulle jeg have købt to nøgler Kauni i flerfarvet skift :) Men tror jeg også jeg kommer til at gøre i nær fremtid, for det er stadig noget vidunderligt garn at strikke med :)


Og tjek lige mit flerfarvet strik - det VIRKER faktisk !!!! :) Er sgu lidt stolt af mig selv, for alle forsøg på at strikke flerfarvet har hidtil mislykkedes, men her er det faktisk okay i fastheden, og man kan ikke rigtig se de bagved liggende snore, som hele tiden har været mit problem.

Send en kommentar