fredag den 27. april 2012

Mit Dhaniya halsrør fra Charlotte Kaae

Så fik jeg her til aften lagt sidste hånd på mit halsrør af Charlotte Kaae, som jeg bare laver nogle absolut skønne ting med pragtfulde farver ;) Jeg har som sagt brugt Kauni garn i stedet for Filcolanas, men synes jeg absolut ikke gør noget. Farverne er lidt dumme når der ikke er dagslys, men det er altså lilla, grøn og lime jeg har brugt :)

Sådan ser halsrøret ud, når det ligger ubrugt - er faktisk temmelig stolt over resultatet for er første gang jeg har haft succes med flerfarve strik - alle andre gange har man kunne se den bagved liggende tråd for meget og jeg har fået strammet snorerne bagved for meget, så det har trukket strikket sammen :(


Nærbillede af det smukke mønster, som er så lige til når man først har fået det indstuderet :)



Halsrøret i aktion :) Jeg synes stadig der er nogle af de bagved liggende snore, der er for løse når jeg ikke anvender garnet og det skal strikkes med rundt, men med øvelse burde jeg nok lære det en dag :)


For øvrigt er det en rigtig dejlig dag idag, for vores Mathilde er blevet hele 2 år og derfor har jeg haft begge piger hjemme, så vi sammen kunne holde en dejlig fødselsdag med hjemmelavede boller, muffins, kakao og pandekager til aftensmad :)

Ingen kommentarer: