mandag den 16. april 2012

En bluse til svigermor.

Eftersom min svigermor snart havde fødselsdag ( 20. marts ) besluttede jeg mig for at strikke hende en cardigan efter eget design. Jeg valgte dette grå og multifarvet strømpegarn og valgte hen af vejen stilen - eneste jeg vidste på forhånd ud over garnet var at den skulle lukkes sammen med sådan en " sikkerhedsnål " - ved ikke hvad sådan en hedder.

Her er starten på blusen - tog lidt flere masker på for at lave et lille skød og lavede så et fantasi mønster, som skulle gå igen et eller andet sted.



Jeg var ikke så god til at huske at tage billeder undervejs denne gang, så billederne hopper direkte til ranglanindtagningerne. Som man kan se har jeg ført fantasi mønstret videre ved ærmerne.


Jeg har strikket nogle retstrikket riller hist og her på cardiganen, og den stil har jeg kørt videre på ærmerne, for at bryde det multifarvet glatstrik.




Jeg har forsøgt at skabe ro og balance i strikket ved at lave ranglan med retstrik.



Her er så den næsten færdige cardigan - næsten idet det sidste ærme manglede en ekstra kant. Her har jeg lukket cardiganen på en måde.


Her er den lukket på en anden måde - faktisk er der uanede muligheder for hvordan den skal bæres - man kan se den der " sikkerhedsnål " jeg nævnte øverst i indlægget.


Jeg har samlet masker op ved både ærmerne og forneden på blusen og strikket kant i retstrik - ærmerne med multifarvet og grå garn og afsluttet med 3 pinde multifarvet og forneden med grå og multifarvet garn og afsluttet med 3 pinde grå. Kanten rundt ved siderne og op i nakken har jeg også samlet masker op og strikket frem og tilbage i retstrik og på samme måde som jeg ærmerne.


Halskraven kan sættes på flere forskellige måder alt efter hvor nålen sættes.


Det færdige resultat, som svigermor for øvrigt blev utrolig glad for, og som sad som en drøm på hende - man skulle tro den var syet på hende så godt passede formen hende :)

Ingen kommentarer: