lørdag den 12. januar 2013

Nyt strikkeprojekt.

Som et led i projekt " Dette år er mit år " forstået på den måde at i år vil jeg prøve at fokusere noget mere på  at gøre gode ting for mig selv i stedet for altid at tænke på alle andre. Så nu er jeg begyndt at bruge noget af alt det lækre garn jeg har liggende og har haft liggende længe men ikke synes jeg har ville bruge. Nu har jeg valgt at bruge noget af det på mig selv, så jeg kan få noget lækkert tøj i nogle dejlige farver. Jeg har derfor igår kigget lidt i mine mange dejlige Garnstudio kataloger og fundet to opskrifter jeg vil strikke - den ene er denne jeg har kastet mig over.

Garnet er den orange jeg tidligere har strikket en cardigan i og så er det to grå bomuldsgarner fra Søstrene Grene og et skarp sorbet farvet bomuldsgarn fra Super Brugsen.


Opskriften er superlet og nem at gå til, for den strikkes på en pind 5 ( hos mig en pind 5,5 ) og man strikker 6 pinde efter diagram, hvor de 4 af dem er ens. Man bruger 3 forskellige typer garn - opskriften har ensfarvet jeg har tre forskellige :) Man laver løbemasker på pind 1 / 2 og pind 5 / 6 og vrang på pind 4.


Jeg glæder mig super meget til at blusen er færdig og jeg har allerede nogle andre farver i tankerne til den samme model - dog måske som en cardigan. Tænker at denne model skal have nogle knapper som pynt enten i midten ved brystet eller i den ene eller begge sider ved ranglan.

Ingen kommentarer: