onsdag den 17. juli 2013

Retro ting hos min veninde Kathrine.

Min veninde Kathrine, som jeg var nede og besøge på Lolland for et par weekender siden havde nogle skønne retro ting, som jeg lige måtte forevige på min mobil og dele med jer.

For længe siden i den børnehave hun arbejdede i blev der afleveret noget tøj som børnene kunne bruge til klæd ud tøj - dog mente min veninde og en af hendes kollegaer, at de lige måtte redde noget af det først, da det var alt for værdifuldt, hvilket jeg absolut kun kan give hende ret i.

Se lige de her tre smukke 60´er kjoler min veninde fik reddet med hjem.

En smuk orange sag, som har nogle skønne detaljer.



En meget enkel gul sag, men en sød krave.



Og et smukt mønster.


Og så denne smukke blomstret sag med en meget smuk detalje ved halsen.



Alle tre modeller skal jeg kigge nærmere på næste gang jeg besøger hende og så har jeg tænkt mig at lave nogle mønstre ud fra dem, så jeg har nogle ægte 60 ´er mønstre at sy efter - godt nok er det her nok en str.36, men så lægger jeg nogle cm til hist og her.

Sådan en skøn liggestol husker jeg vi havde i min barndom derhjemme, men jeg husker ikke hvad der skete med den, men dog husker jeg at jeg var vild med mønstret og farverne, men synes den var svær at folde ud og havde altid det problem at den lukke sammen om mig når jeg lå på den ;)


Men spørg lige om jeg var grøn af misundelse over de fire skønne ting og sagde til min veninde at hvis hun en dag havde brugt for at få dem langtidsopmagasineret, så vidste hun hvor jeg boede ;)

Ingen kommentarer: