torsdag den 4. juli 2013

Når man trænger til bukser såe......

laver man dem da selv, hvis man ellers har stof nok. De sidste tre dage har jeg siddet ved min elskede symaskine og syet bukser til mig selv. Jeg havde ikke noget mønster og tænkte at jeg kunne bruge et par bukser med vidde jeg har og så modificere mønstret lidt hen af vejen.

Her er så det første par jeg syede som en mere eller mindre prøvemodel. Der er elastik i benene og de sidder temmelig tæt over det hele og så er de temmelig lavtaljede, så skal nok have syet en ekstra kant på, så de bliver lidt højere i taljen.


Jeg har brugt skråbånd, som jeg har set sammen og bundet perler fra Søstrene Grene som en dejlig lukning på båndet. Stoffet er gammelt og fra Stof 2000.


Det andet par har jeg så lavet nogle ekstra detajler. Her har jeg brugt noget stof fra Rema1000 og det ternede var en gammel kjole jeg havde liggende.


Jeg har taget smockstykket fra kjolen ( hen over barmen ) og brugt til taljestykket. Skråbåndet var noget jeg fandt for noget tid siden i genbrug i Glostrup i en pose med en hel masse skråbånd.


Ved benene har jeg brugt noget mere af smockstykket og sat skråbåndet udenpå i stedet for i en løbegang. Alle steder med skråbånd har jeg sat perler på i lukningen. Jeg har ligeledes gjort modellen mere poset og sommerlig ved at sy et stykke ind på hvert ben i siden, så det dels giver en federe effekt rent synsmæssigt, men også gør modellen bredere.


Det sidste par til mig selv indtil videre er de her grønne blomsterbukser syet af gammelt 70 ´er sengetøj og den kjole jeg havde på til Lauras dåb.


Her har jeg sat ekstra bred stykke i taljen og lavet stykket så det grønne retrostof går over det sorte i siderne og omvendt for og bag. Så har jeg syet skråbåndet på det sorte stykke i siderne, for at skabe en fed effekt og brugt det samme farve skråbånd som bindebånd i taljen og ben. Jeg har også sat det sorte stof i benene. Denne model er blevet mere posede, da stoffet er noget mere blødt end det forrig par bukser. Jeg har efter billedet blev taget flyttet bindebåndet i taljen ned til det grønne stof og overvejer at sy taljestykket, så det kun bliver halvt så bredt, for synes det går for meget op på maven. Men dejlige behagelige at have på og nemme at iklæde sig en dag som idag, hvor vejret ikke helt ved hvad det vil ! :)

Ingen kommentarer: