mandag den 19. marts 2012

Et smukt gammelt møbel får en ny æra og værdighed.

Endnu et smukt møbel fra Claus moster har vi givet en ny værdig begyndelse, med også denne måtte lade livet for nogle år lige som købmandsdisken :( På det første billede ser man hvordan vi første gang malede den og efterfølgende billeder, hvordan den ser ud idag.


Sådan så den ud før skufferne og pladen i midten blev malet - desværre er vi nødt til at slibe på skufferne og spraymale eller noget de steder hvor dørene skal køre på, for malingen stopper dem, så de sidder fast og man ikke kan bruge møblet som beregnet :( Hvis I ikke ved noget om denne form for møbel, så kan jeg fortælle at man ofte betalte mange penge for det og anså det som et meget værdifuldt møbel i et hjem, eftersom det oftest skulle indeholde det fineste service der fandtes i husholdningen. Derfor var det også meget naturligt at mine arvegods blev sat derind, men desværre tør jeg ikke åbne så I kan se mit utrolig smukke stel og bestik :( Så billederne må I vente på i spænding :)


Her ser i vores skønne møbel, som desværre stadig venter på det sidste touch, men mon ikke vi en dag ved lejlighed når det - måske næste gang Claus har ferie ???


Nærbillede af den smukke udskæring der er på mellempladen - den eneste på hele møblet.


Lidt pynt og hygge har fundet vejen - ved endnu ikke om det bliver stående eller hvordan.....


Claus store stolthed - hans diplom og mesterkrus - desværre ved jeg ikke lige hvor hans tilhørende medalje ligger henne - fik han da han blev udlært kok :) Har bare sådan en dygtig mand, der laver den mest vidunderlige mad !!!! :)


Min lille samling af ugler - tænker den nok bliver større med mellemrum, men pt tæller den disse skønne figurer - jeg er særlig glad for og øm over den store gule og den lille røde - begge fra Netto.


Nærbillede af mine ugler :)





Og det smukkeste håndblæste og håndlavede fad jeg nogensinde har set - en gave fra min pragtfulde far taget med hjem fra Tyskland !!!! Det har slet slet ikke fået sin ret på vores smukke møbel, men jeg tør simpelthen ikke have det andre steder af frygt for pigerne ødelægger det !!!!

Ingen kommentarer: