tirsdag den 13. marts 2012

Indbydelse til fødselsdag

Så nærmer tiden sig, hvor vores Laura bliver 3 år - tirsdag d.27 Marts og vi har valgt at holde noget for hendes gamle dagplejegruppe i stedet for at invitere børnehaven hjem. Hun startede først til januar og er endnu ikke helt faldet til, så vi synes det ville være sjovere for hende, hvis det blev hendes dagplejegruppe der kommer herhjem - så bliver der også en god stund med Frederikke og Lucca og Gitte :) Vi har inviteret dem herop på selve dagen, så Laura rigtig kan føle det er en speciel dag :) Men i den anledning synes jeg jo at der hørte en indbydelse til, så jeg har været henne og kreere sådan et kort her i 3 ekseplarer. Selve kortet som er dette lilla glimmer kort har jeg købt engang i Bilka med tilhørende kuvert. Jeg har gjort følgende :

Skåret to låger på midten af det lilla kort og med dobbeltklæbende tape klistret et slags mønsterpapir på bagsiden af lågerne ( dem man kan se når man åbner dem ) og klistret et andet mønsterpapir på forsiden af lågerne / kortet, som går hene vejen over og lidt ovenover og nedenunder lågerne. Så har jeg med nogle fine papirstrimler klistret rundt i lågernes kanter på indersiden og med en stanser klipset to sommerfuglehuller til snorelukning i lågerne. Kortet er pyntet med udstansede sommerfugle, klistermærker, plastikpynt og selvklæbende sten. Materialerne er fra Bilka, Tiger og min veninde Anja.


Når man så lukker kortet op er det dette vidunder man bliver præsenteret for - nemlig vores skønne datter Laura siddende i badet og storsmile :) Billedet har jeg klistret fast med dobbeltklæbende tape på bagsiden af kortets forside og dernæst klistret en stykke farvet karton ovenpå billedets bagside, hvorpå selve indbydelsen så er blevet placeret.


Jeg har den idé at når man nu alligevel har tænkt sig at lave et kort til en særlig lejlighed, så skal der også være kredset for detaljerne og der må gerne være en lille overraskelse i det. Og når det drejer sig om indbydelser til fødselsdage, barnedåber osv så synes jeg godt man kan sætte et billede på for virkelig at understrege det personlige touch og måske give modtageren endnu mere lyst til at gemme indbydelsen, fordi kortet pludselig kan fungere som en lille billederamme eller pyntegenstand :)

Ingen kommentarer: