onsdag den 15. maj 2013

Se min kjole den er rød.....

Så har jeg været igang med symaskinen og mit " nye " sengetøj fra 1970´erne :) Jeg synes at dette skønne smukke blomstrede stof talte til mig på en meget yndefuld måde - så jeg har lavet mig en 1950´er inspireret kjole :)

Jeg har syet skråbånd på stort set alle steder i stedet for at ligge op osv og har lavet nogle lækre detaljer rundt om livet og ved halsen.


Jeg har lavet sløjfer af skråbåndet og syet de knapper der sad i sengetøjet på.


Der er i alt 6 sløjfer i taljen - 3 foran og 3 bagpå. Jeg ved godt billede kvaliteten er noget ringe ( mobiler :( ) men måske kan du ane en bred kant indenunder skråbåndet - det er faktisk den kant på sengetøjet, hvor knaphullerne sidder. Synes det var synd at klippe dem fra, så de sidder indenunder og sløjferne med knapperne sidder ovenpå knaphullerne :)


Det er en kjolemodel jeg i den grad er meget meget glad for og yderst tilfreds med, så jeg har allerede planlagt at lave flere af denne model, men med modifikationer, så jeg ikke får flere ens kjoler. Jeg har brugt overdelen efter et mønster fra Stof og Stil, hvor jeg så har afkortet en del og selve skørtet er to store firkantede stykker, der bliver syet rynket på.

Jeg føler mig så elegant og feminin i min nye prinsessekjole og glæder mig nu bare til sommer og varme, så den rigtig kan luftes :0)

Ingen kommentarer: