onsdag den 15. maj 2013

Solskin og gamle blomster i kjolemodel.

Endnu en skøn og smuk kjole lavet i mit første indkøb af 70´er sengetøj :) Jeg var lidt usikker på mønstret, da jeg sad og kiggede på det på nettet, men mine øjne blev ved med at fæstne sig på dette smukke stof og jeg var bare nødt til at købe det og se om det stadig ville fortrylle mig, når jeg havde det i hænderne - og jeg har IKKE fortrudt!!!

Jeg har valgt at lave en mere tidssvarende kjole som passer godt til stoffet og har eksperimenteret noget med mønstret - er samme overdel som min røde blomsterkjole. Jeg har yderligere lavet en deling af kjolen, så det kan få et look af top og nederdel.


Modellen sidder skøn og ikke for stram, hvilket er godt når man som jeg har fibromyalgi og et problematisk autonom nervesystem, som begge dele er noget utilregnelig i løbet af dagen. Og så er der plads til bevægelse. Jeg elsker da også tøj der sidder noget mere stramt og figursnævert, men ofte er det bare mere rart med noget lidt løsere og så kan man også skjule de ekstra kilo der er røget på og man ikke lige kan få bugt med.


Jeg har vovet mig ud i et lommeeksperiment, og jeg synes resultatet er blevet temmelig godt, men fandt hurtigt ud af hvad jeg skulle lave anderledes næste gang :) Erfaring gør klog og rig!! :0) Det er nemlig ikke snydelommer, men rigtige gode lommer - se billedet ovenover for hvor dybe de er.


Skråbånd überalles og skønne sløjfer med knapper - denne ene knap har jeg valgt skal være en smuk blomst. Jeg har fundet alle fire knapper i genbrug. Faktisk har jeg på det sidste været ufattelig heldig og finde en masse smukke smukke gamle knapper i genbrug både i odense, glostrup og taastrup for ingen penge - fx omkring 50 knapper for den nette sum af 10kr :) 

Denne kjolemodel skal også laves i flere variationer, så symaskinen får ikke fred det næste stykke tid :0)

Ingen kommentarer: