torsdag den 23. maj 2013

Smuksak fra fortiden i nye farver.


For noget tid siden fandt jeg i mine mange arvede papirer en dejlig hæklet sag fra et gammelt specialhæfte fra Hendes Verden tilbage fra 1979.

Kan du huske jeg bloggede om denne skønne model jeg var gået igang med til Mathilde??? Imorges blev sidste hånd lagt på den, så barnet kunne komme i børnehaven med den på.


Sådan har jeg valgt at lave modellen i en nyere version, og Mathilde var utrolig glad og stolt over at have den på og stillede gerne op til fotografering :0)


Modellens forside - modellen består af fire lige store oldemorfirkanter.


Forsidens store firkant er lavet i en svag grøn.


Bagsiden af blusen, som i realiteten sagtens kan gøres til forsiden alt efter lyst, for blusen er helt ens både for og bag.


Bagsidens firkant er lavet med en svag mintgrøn for at lave en sjov effekt.

Derudover har jeg valgt at hækle stangmasker både i halsen, forneden på blusen og i ærmerne, så Mathilde kan bruge den noget længere tid. Halsen og forneden har jeg hæklet med alle otte farver som inderst i alle fire firkanter. Ærmerne er kun med de sidste fire farver som ved halsen og forneden.


Jeg er også igang med at lave en model til mig selv i garn udelukket fra Søstrene Grene i skønne pastelfarver, som stadig er godt livlige og sprælske uden at være i pang :0) Det går dog lidt langsommere med den, da det er fire meget store firkanter jeg skal hækle og det bliver godt tungt.

Ingen kommentarer: