tirsdag den 27. august 2013

Rov i naturen

I weekenden havde vi besøg af min veninde Kathrine, som ikke har været på besøg i meget lang tid - faktisk havde hun slet ikke set vores " nye " hjem selvom vi har boet her i over 1 år nu. Så mens Claus var på arbejde i lørdags tog vi fire tøser på rov ud i naturen rustet med vores cykeltrailer lavet om til en gåvogn, poser, drikkelse og spise, lange bukser og jakker og godt humør.

Her er hvad vi kom hjem med - blommer i alt 2,479 kg og derudover en del hyben og æbler. Aftenen før havde Kathrine og jeg været på et par timers aftengå tur og i halv mørke og mørke fundet brombær og ribs.


Laura og tante Kathrine igang med en lækker lækker æble tærte af æbler vi havde plukket.


Pigerne igang med at skylle blommer i massevis :) Nogle af dem blev brugt til syltetøj og resten ligger stadig i køleskabet.


Den skønne æbletærte med æblebåde i bunden og et hjemmelavet låg af blandt andet solsikkekerner, havregryn, lurpak smør, brun farin, kanel, kokos og vist også et par ting mere. Mine Kold bøtter jeg har arvet efter min farmors død, som hun brugte til bagning.


Mathilde igang med blommerne.


Sådan blev vores skønne tærte, men desværre slog vores relæ fra, så vi ved reelt ikke hvor lang tid den havde fået og derfor var æblerne stadig med bid i.


Vi havde købt en dejlig chokoladeis, som vi lavede til lidt soft ice og kom ovenpå og mums hvor var det lækkert :)


Ingen kommentarer: