torsdag den 15. august 2013

Lonnis gaver.


Idag går en af de faste pædagoger i pigernes børnehave på pension og i den anledning har pigerne og jeg været igang med at lave gaver til hende. Det kom sig egentlig af, at Laura havde lavet en tegning i børnehaven i sidste uge og havde givet mig den, men var så kommet i tanke om at den egentlig var til Lonni og at hun nu ikke havde nogen gave til hende i denne uge. Så jeg lovede hende at vi nok skulle lave nogle gaver til Lonni, som de kunne give idag.

Det blev til lidt af hvert, så jeg håber du vil nyde billederne - Lonni blev i hvert fald vældig glad for alle tingene.

Her er en pengepung jeg har lavet til hende - måske husker du at jeg før har lavet to pengepunge der var hæklet, men jeg har forsøgt at gøre modellen bedre og jeg synes endelig det er lykkedes mig at få en god fast og solid pung. Jeg har fået min symaskine - en ganske almindelig symaskine der kan skrive store og små bogstaver, men som IKKE er en broderimaskine - til at lave hendes navn og så syet det på ovenover knaplukningen.


Inde i pungen har jeg sat en hæklet lap som en lille lomme og syet foer med svampe og en trense af elastiksnor. Alt er syet i hånden pånær navnemærkatet. Rundt i kanten har jeg syet skråbånd.


Pigernes ophæng til Lonni lavet af papirscirkler limet sammen med bånd og perler og neonfarvede klistermærker.


Flere ophæng pigerne har lavet - Mathilde har selv klippet den grønne cirkel ud og huset er også hendes - hjertet i midten er Lauras.


Den anden side af deres flotte ophæng.


Hama fugle efter mit helt eget design - du må meget gerne anvende mit design, men jeg vil sætte stor pris på at du vil lave en reference til min blog og jeg vil også utrolig gerne se hvordan du eventuelt har lavet dine ting :)


Et sæt fugle mere til Lonni - pigerne skulle give hende et sæt hver - det øverste gav Mathilde og det her gav Laura.


Kortet til Lonni lavet helt fra bunden - selve kortet er lavet af bagsiden af en gammel kalender, overtrukket af papir fra Søstrene Grene og pyntet med materialer fra Søstrene Grene.


Hama blomster efter mit helt eget design - disse blomster har jeg snart lavet mange af og i forskellige variationer. Jeg synes de er så skønne at have hængende på væggen, en gren, i vinduet osv. Dem og så fuglene er der en del af i vores hjem, da de er nemme at lave og pynter så skønt og kan varieres utrolig meget :)

Ingen kommentarer: