tirsdag den 27. august 2013

Lækker syltetøj

Alle de skønne brombær, ribs og blommer vi fire tøser fik plukket i lørdags blev brugt til at lave den skønneste syltetøj, som fik mig til at gå på jagt efter flere bær og frugter igår. Så jeg tog cyklen og poser og begav mig rundt i Albertslund efter de dejlige bær og frugter og kom hjem med en masse skønne ting - blandt andet lidt over 500gram brombær, lidt over 200 gram ribs og næsten 2 kg blommer og en masse æbler af forskellig art.

Så jeg gik straks igang med at lave vores skønne velsmagende brombær - ribs og blomme syltetøj med mandler.

Min brombærfangst igår :)


Her med ribs i.


Og her er syltetøjet fra fangsten igår og fra i lørdags plus den del af hyldebær / æblesaft, som Kathrine og jeg også lavede i lørdags og vi delte om søndagen da hun kørte hjem - vi havde lavet hyldebærsaft så det var over halvt oppe i den store flaske fra Rema 1000. Jeg elsker at lave syltetøj og andre lækkerier af alle de skønne bær og frugter som vokser frit omkring i vores natur og som mange ikke skænker en tanke. Og hvis ingen plukker dem så går de blot til, for dyrene kan umuligt spise alle de dejlige råvarer, som uanset hvad vokser rundt omkring os. Nu kan min lille familie og vores gæster få en masse dejlige oplevelser i løbet af vinteren :)

Ingen kommentarer: