fredag den 27. september 2013

Christel Seyfarth og Fanø kalder.

Ud over bogen fra Hanne og Sofie Meedom fik jeg også en bog, som jeg i den grad ønskede mig, men langtfra turde håbe på at få ! Jeg havde nogle dage forinden den udkom ved et tilfælde set at Christel Seyfarth skulle udgive sin første bog. Jeg er så betaget af hende og har besøgt og snakket med hende i hendes lille skønne butik på Fanø, så det var virkelig en bog jeg meget meget gerne ville have til evig eje. Jeg synes den kvinde er så fascinerende i sine farvevalg, i sine modeller og i sine så gennemførte og gennemarbejdede detaljer. Hun har virkelig tænkt på ALT og jeg respekterer hende dybt og håber inderligt at jeg en dag vil blive så dygtig til mit håndværk ! Jeg købte den sidste gang jeg så min farmor - ca. 3 uger før hendes bortgang et kreativ strik, hvor Christel Seyfarth havde sin melonmodel i bladet, og jeg husker tydeligt at jeg viste min farmor modellen og fortalte hende at jeg havde snakket med den kvinde bag modellen, da jeg var inde i hendes butik på Fanø. Min farmor var så imponeret over hendes evner udi garn og strik og sagde hun aldrig havde set noget smukkere og lignende ! Jeg ville sådan ønske jeg kunne sidde og kigge i denne bog sammen med min farmor, men jeg ved hun er her og ser den sammen med mig :)

Jeg har lyst til at vise dig de smukke modeller i bogen, men den indeholder også mange mange smukke billeder fra Fanø og dens mange traditioner og fester og så er den tyk, fordi den inderholder alt på dansk og engelsk.

Disse to skønne jakke kan man blandt andet strikke- knapperne er i pocelæn.


Sjaler er jo Christel Seyfarths kendetegn og hun har til bogen udviklet dette nye smukke mønster - i bogen er der forklaringer på hvorfra inspirationen til modellerne kommer fra - alt sammen fra Fanø :) En super smuk og dejlig ø at være på, som jeg hvis jeg kunne gerne ville bo på - naturen og roen er så fantastisk og passer så godt til mig som person :) Claus og jeg er også enige om at vi skal til Fanø en masse gange mere end blot den ene gang vi allerede har været der med pigerne og jeg var der første gang som barn.


Sjalet i andre farver.


Christel Seyfarth selv i en af øens smukke folkedragter.


Vintertilbehør skal der også til.


En smuk model med skønne detaljer - en bluse jeg godt kunne finde på at kaste mig ud i som et første projekt, da det ikke virker så " farligt " som et Christel Seyfarth begynder projekt :)


Denne model er så smuk og bagfra er den mindst lige så fantastisk -


Se selv.


Et sjal mere i to farvevarianter.


Denne bluse har en lækker detalje, som klart får mig til at tænke på Fanø - ravknapper. Det er da en fantastisk ting at sætte på sit strik for at fuldende det og gøre det helt unikt :)


Næsten samme billede, dog med handsker og halsklud.


Denne bluse er så smuk i sin enkelthed og absolut en jeg vil svinge på mine pinde.


En sjov hue, som jeg godt kende, men elsker at Christel har fornyet den med prikker / cirkler. Der er klart en henledning til jul og nisser.


Smuk herremodel med knald på farver og mønstre og så elsker jeg at hun har valgt navnet retro færøtrøje :)


Den klassiske sømandstrøje, som længe har været i strikkeverden, men den er stadig skøn og anvendelig.


Denne model har jeg faktisk et lidt personligt forhold til, eftersom mit første besøg på Fanø var i min barndom, hvor der var Fanø Dragefestival, hvilket min familie ikke vidste før vi kørte ned på stranden. Synet glemmer jeg aldrig for det var så enormt og så vanvittigt og så smukt - der var drager overalt i alle størrelser og farver !!! Jeg håber inderligt engang at se det igen på Fanø sammen med Claus og pigerne.



Modellen er også til mænd i en noget mere vovet farveudgave, men ikke desto mindre meget smuk.


Jeg er så glad for bogen og jeg håber at jeg en dag kan få Christel Seyfarth til at signere den og måske skrive en lille hilsen i den, for det ville lige sætte prikker over i´et :O)

Ingen kommentarer: