mandag den 11. august 2014

Genbrug på Nørrebro

For en uge siden tog en jeg tur til Nørrebro, hvilket jeg kommer til at skulle tage en gang om ugen fra d.8 i næste måned og så indtil starten af december. Efter mit møde gik jeg en lille kilometers gåtur mod en genbrug, men på vejen derhen stødte jeg ind i en stor skøn genbrug, som jeg helt sikkert skal forbi mens jeg skal være tilknyttet Nørrebro fra næste måned. I den store genbrug faldt jeg virkelig over nogle guldskatte fra en svunden tid og må indrømme at jeg havde svært ved at få armene ned.

Se lige nogle skønne symønstre jeg fandt. Dem glæder jeg mig til at skulle bruge :)


Nærbillede af de to øverste.


Så faldt jeg over sådan nogle tag ud ark fra gamle blade med lækkert tøj fra slut 60´erne. Her er de alle sammen :)



Skønne brugbare og sjove nederdele - dem skal jeg nok få brugt flittigt.



Skønt og enkelt kjole mønster - skal nok blive brugt.




Skønne og sjove kraver - især den i højre øverste hjørne - den firkantede.


Det her jublede jeg meget over, for det er ren Yvonne fra Olsen Banden og bare noget jeg MÅ sy til mig selv :)


Hatten er jeg så forelsket i.



Og den her strand / badedragt må jeg også bare sy til mig selv !!



Skønne variationer af samme kjole mønster.


Sødt sæt.


Jackie Kennedy stilen er bare skøn.




Flere variationer af kjolen ovenover.


Sjove filt sutsko til ungerne.


Kraver i forskellige afskygninger.




Det hvide sæt får mig atter til at tænke på Yvonne fra Olsen Banden.


 Det blev også til lidt smykker - 5 stk for 5 kr - bamsen er en broche.


Den oprindelige genbrug jeg gik efter fandt jeg også og de havde rigtig mange fine ting, men jeg kunne ikke holde ud at være derinde, for alt lå forholdsvis uoverskueligt og der var ikke priser på ret mange ting, så jeg blev meget hurtig træt og drænet for energi, men det lykkedes mig dog at gøre to gode handler.

Den ene var denne skønne originale jakke i den smukkeste blå farve.


Den har skønne dybe lommer og gør ud forneden, så man kan have kjole med strut under - jeg kommer i den grad til at bruge den rigtig meget sammen med hatte og handsker :) Fik den for 125 kr, så synes det var et rigtig godt kup og fund for de penge :) Den har lidt slid hist og her, men synes jeg ikke gør noget, for den har en del år på bagen og det giver den blot charme.


Skøn original kjole fundet i den store genbrug for 30 kr - dog er den blevet klippet og syet skidt sammen - tænker den har været større i sin originale skikkelse og vedkommende der senere har købt den brugt eller arvet den har syet den ind. Jeg er nødt til at sprætte det hele op og sy den pænt og ordentlig sammen.


Men en smuk og skøn sag, som jeg glæder mig til at bruge.



Også en anden lækker original kjole til kun 30 kr, som jeg er rigtig glad for og i skrivende stund har på. Jeg tænkte at jeg måske havde brug for at få nogle mere afdæmpede og efterårsfarver i min garderobe.


Den har et skønt snit og stilen elsker jeg - sådan 60´erne :)




Og så faldt jeg over disse utrolig utrolig smukke clips øreringe, som jeg bare måtte have med hjem - eneste synlige ting er at den ene dråbeformede perle mangler på den ene clips, men intet man lægger mærke til. Jeg er super glad for dem og ved de nok skal blive flittigt brugt !!


Faldt for denne bøtte pga mærkatet og først da jeg kom hjem og viste den til Claus opdagede jeg at det var en Kold bøtte :) Denne bøtte er til salg, så hvis du er interesseret i den, så kom med et bud ! :)



































Ingen kommentarer: